כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נגנבו מהרוסים

כוחות אוקראינים שיגרו רקטות צפון קוריאניות

אוקראינה עומדת להיכנס לקרים 'בקרוב' לאחר גניבת רקטות צפון קוריאניות מידי רוסיה. הרקטות שוגרו על ידי חיילים אוקראינים המפעילים מערכות רקטות מתקופת ברית המועצות, סמוך לעיר בחמוט

כוחות אוקראינים שיגרו רקטות צפון קוריאניות
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

כוחות אוקראינים מתכננים להיכנס לחצי האי קרים הכבושה הרוסי "בקרוב" ונראו עם רקטות צפון קוריאניות שלפי הדיווחים גנבו מכוחות רוסיים.

ראש המודיעין הביטחוני של אוקראינה קירילו בודאנוב לא ציין מתי הצבא יתחיל את פעולתו בקרים, כך לפי הדיווח של ערוץ החדשות האוקראיני TSN.

קרים סופחה על ידי רוסיה ב-2014 וההשתלטות עליה חזרה הפכה למשימה מרכזית עבור אוקראינה, שמבצעת מתקפת נגד איטית אך יציבה במשך שבועות.

הקרבות האחרונים גברו במהלך היומיים האחרונים, ליד הכפר רובוטיין, ליד אוריקיב, כך אמרו גורמי הגנה בריטיים ביום שבת. בינתיים, כוחות אוקראינים נצפו עם רקטות צפון קוריאניות, כך דיווח הפייננשל טיימס.

משרד ההגנה של אוקראינה טען כי הרקטות נגנבו מרוסיה שקיבלה אותם מצפון קוריאה, למרות ששתי המדינות הכחישו שהם ביצעו עסקאות נשק.

על פי הדיווח, הרקטות שוגרו על ידי חיילים אוקראינים המפעילים מערכות רקטות מתקופת ברית המועצות, סמוך לעיר בחמוט.

מפקד ארטילריה אוקראיני אמר כי חייליו לא אוהבים להשתמש בטילים, שיוצרו בשנות ה-80 וה-90, כי "הם מאוד לא אמינים ועושים לפעמים דברים מטורפים". חיילים אוקראינים אמרו גם כי "מדינה ידידותית תפסה את הטילים מספינה", אך הם לא מסרו פרטים נוספים.

במרץ האחרון, הבית הלבן הודיע שיש בידיו ראיות לכך שצפון קוריאה נותנת נשק לרוסיה בתמורה למזון, והמודיעין האמריקאי אמר שמוסקבה רכשה מיליוני רקטות ופגזי ארטילריה מצפון קוריאה בספטמבר 2022.

פוטין גם שלח את הצמרת הצבאית שלו להיפגש עם קים ג'ונג און בפיונגיאנג כדי לחגוג ביום חמישי האחרון את יום השנה ה-70 למלחמת קוריאה.

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו צולם כשהוא צופה בטילים בליסטיים צפון קוריאניים עם קים-ג'ונג און בתערוכה צבאית בבירת המדינה

מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד