כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחרי הפגישה בטורקיה

הנייה: "לנצל את ההזדמנות שהכיבוש סובל מפילוג פנימי"

ראש הלשכה המדינית של החמאס איסמעיל הנייה קרא בפגישת הפלגים הפלסטיניים במצרים "לנקוט בצעדים יוצאי דופן בהתמודדות במאבק במדיניות של ישראל" | לפני מספר ימים נפגש עם יו"ר הראשות הפלסטינית אבו מאזן בטורקיה

הנייה: "לנצל את ההזדמנות שהכיבוש סובל מפילוג פנימי"
איסמעיל הניה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של החמאס, התייחס היום (ראשון) למשבר בישראל סביב הרפורמה המשפטית, ואמר בפגישת הפלגים הפלסטיניים במצרים כי יש לנצל אותו.

הנייה אמר: "יש לנו כרגע הזדמנות שצריך לנצל, משום שהכיבוש סובל מפילוג פנימי חסר-תקדים, ממתיחות ביחסיו הבין-לאומיים ומחוסר יכולת לשבור את רצון העם הפלסטיני ואת ההתנגדות הגוברת של הפעילים הפלסטינים".

עוד הוסיף: "עלינו לנקוט בצעדים יוצאי דופן בהתמודדות במאבק במדיניות של ישראל ולבלום את הקיצוניים בממשלה".

לפני כשבוע נפגש נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, עם נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ועם הנייה, בבירה אנקרה, במטרה להגיע להסכמה על "אסטרטגיה לאומית לגבי האתגרים העומדים בפני המטרה הפלסטינית", במיוחד בצל עלייתה של "ממשלת הימין הישראלי הנוכחית", כך לפי עיתון לבנוני.

על פי הדיווח, גורמים בתנועות "חמאס" ו"פתח" ציינו כי הפגישה "עסקה בקווים כלליים שאמורים לדון בישיבת הפלגים הפלסטיניים בקהיר בסוף החודש". לעיתול אח'באר נודע, כי "הנייה ועבאס ביקש מארדואן לבטל את ההזמנה שהציע לראש ממשלת הכיבוש, בנימין נתניהו", לבקר בטורקיה, כי זו "מהווה גלגל הצלה לממשלה הקיצונית בישראל".

איסמעיל הנייה חמאס הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד