י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מכה לדרעי

בג"ץ קבע: "חוק טבריה" לא יחול בבחירות הקרובות - בועז יוסף לא יוכל להתמודד

בג"ץ קבע כי "חוק טבריה" לא יחול בבחירות הקרובות - ובועז יוסף לא יוכל להתמודד על ראשות העיר | מוקדם יותר: יו"ר הוועדה הקרואה שנחשב למועמדו של דרעי, דחה את הצעת השופטים שלא להתמודד על ראשות העיר | כל הפרטים מהדיון וההחלטה הדרמטית של העליון

בג"ץ קבע: "חוק טבריה" לא יחול בבחירות הקרובות - בועז יוסף לא יוכל להתמודד
בועז יוסף בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בג"ץ קבע הערב (ראשון) כי "חוק טבריה" לא יחול בבחירות הקרובות. המשמעות: בועז יוסף, מקורבו של אריה דרעי, לא יוכל להתמודד לראשות העיר בבחירות לרשויות המקומיות.

מוקדם יותר, בתום דיון שערך כ-5 שעות בעתירות שהוגשו נגד החוק, המליצו שופטי בג"ץ לבועז יוסף, המכהן כיו"ר הוועדה הקרואה של טבריה, שלא להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר. יוסף דחה את הצעת השופטים, למרות שכלל לא הכריז עדיין על מועמדתו באופן רשמי.

"חוק טבריה" שנחקק ע"י חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד, קובע כי יושב ראש ועדה קרואה, או לחבר בה, מותר להתמודד בבחירות באותה עיר ללא תקופת צינון. 

במהלך הדיון, שהתקיים בהרכב מורחב והועבר בשידור חי, אמרה הנשיאה חיות כי "החוק הוא פרסונלי ותפור למידותיהן של הבחירות בטבריה". תשעה שופטים דנו בעתירות: הנשיאה אסתר חיות, המשנה לנשיאה עוזי פוגלמן, יצחק עמית, נועם סולברג, דפנה ברק־ארז, ענת ברון, דוד מינץ, יעל וילנר ואלכס שטיין.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, אימצה את עמדת העותרת - התנועה לאיכות השלטון. בעמדתה ביחס לתיקון לחוק הרשויות המקומיות,  כתבה מיארה כי התיקון לחוק "לוקה בפגמים מהותיים. אין להחיל אותו על הבחירות הקרובות לרשויות המקומיות, נועד לאפשר התמודדות של מועמד מסוים"

עו"ד תומר נאור, ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון אמר: "שופטי בג"ץ עמדו במהלך הדיון על הבעייתיות הרבה בחקיקה הפרסונאלית והמושחתת הזאת, וכעת עקרו את העוקץ מתוכה. החלטת השופטים עושה צדק עם תושבי טבריה והמועמדים לרשות העיר. אנו מקווים שגם המחוקקים ימשיכו את המהלך החשוב הזה ויבטלו את התיקון לחוק, היוצר בעיות רבות בשלטון המקומי, עוד לפני מערכת הבחירות הבאה, בשנת 2028".

 

 

 

 

בג"ץ בועז יוסף בחירות מוניציפליות 2023 טבריה רון קובי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד