י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ארוכה הדרך

בישראל מציגים את המכשולים לנורמליזציה עם סעודיה

גורמים מדיניים בישראל מודים שהרכב הממשלה הנוכחית מקשה על קידום תהליכים מדיניים, כל תהליך מדיני היה קל יותר בהרכב אחר. אותם גורמים מונים את המכשולים בדרך לנורמליזציה עם סעודיה 

בישראל מציגים את המכשולים לנורמליזציה עם סעודיה
מוחמד בן סלמאן/בנימין נתניהו צילום: משרד החוץ הסעודי/אורן בן חקון, פלאש 90

אחרי הדיווחים בארה"ב על התקדמות במגעים מול סעודיה, בכירים ישראלים עושים הערב (ראשון) סדר בשיחה עם 'חדשות 13' - היכן עומדים המגעים מבחינת ישראל.

לפי הדיווח של הכתבת המדינית מוריה אסרף וולברג, הנקודה המעניינת ביותר, היא קודם כל הודאתם של גורמים מדיניים בישראל: הרכב הממשלה הנוכחית מקשה על קידום תהליכים מדיניים, כל תהליך מדיני היה קל יותר בהרכב אחר.

בנוסף, גורם מדיני אומר ל'חדשות 13' שעצם העובדה שביידן בוחר להעלות את הנושא זה דבר מעודד - עם זאת מבהיר: הדרך עוד ארוכה ומורכבת. זה לא יקרה מחר בבוקר. בירושלים גם מבהירים: המהלכים הם קודם כל בין סעודיה לארה״ב, ישראל היא נדבך נוסף.

עוד לדברי הגורם, הסעודים דורשים מהאמריקנים במסגרת עסקה כוללת "תוכנית גרעין אזרחית", בכיר ישראלי אומר הערב: אין לישראל, על פניו, בעיה עם תוכנית אזרחית. נצטרך אבל לוודא שאין פגיעה ביתרון האיכותי וכן להבטיח שתוכנית הגרעין המדוברת לא הופכת בהמשך לתוכנית גרעין לא אזרחית.

אחד המכשולים: הדרישות בעניין הפלסטיני. בהקשר הזה אומרים בישראל דברים מעניינים - "לא תהיה בעיה ללכת לאירוע של מו"מ - אם בזה תסתכם הדרישה הסעודית והאמריקנית אנחנו נעמוד ונצהל". החשש בישראל שהאמריקנים יגיעו עם תנאים מוקדמים ודרישות נוספות, מה שמחזיר אותנו להרכבה של הממשלה ולהבנה גם בצמרת הישראלית שמדובר בהרכב בעייתי.

סעודיה הסכם שלום הסכמי אברהם נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד