כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מתואמים יחד

מסעדן קרא לבעלי מסעדות להעלות מחירים והורשע

בית משפט הרשיע את מנכ"ל עמותת "מסעדנים חזקים ביחד" לאחר שלפני שנתיים שלח הודעה בה הוא כתב כי הם "פועלים להכין את דעת הקהל לקבל העלאות המחירים"

מסעדן קרא לבעלי מסעדות להעלות מחירים והורשע
גוגל מפות

בית משפט המחוזי הרשיע היום (ראשון) את מנכ"ל עמותת "מסעדנים חזקים ביחד", תומר מור. על פי כתב האישום המתוקן, מור נמצא אשם בכך שהמליץ לבעלי המסעדות להעלות את המחירים ו'היווה צד להסדר כובל'. ההרשעה נעשתה בהסכמה, לאחר שמור הודה בעובדות. בנוסף, כתב האישום תוקן ורוכך במסגרת הסדר טיעון.

לפני כשנתיים, שלח מור הודעה למסעדנים בה הוא כתב כי הם "פועלים להכין את דעת הקהל לקבל העלאות המחירים ולתת זווית לסיבות להעלאות המחירים שכבר קרו או שיקרו בעתיד הקרוב. עסק צריך לשמור על רווחיות ולאור העלאות המחירים המשמעותיות מצד הספקים יש והנושא מצריך פעולה מצד המסעדות למען שמירה על רווחיות".

מהרשות לתחרות נמסר כי "העבירה בה הורשע מור, עבירה של המלצה על קו פעולה, היא עבירה על חוק התחרות המיוחדת לאיגודים עסקיים. איגוד עסקי, מטבעו, מקשר בין חברות מתחרות ובשל כך המלצות וקריאות של האיגוד לחבריו להעלות מחירים, כפי שנעשה כאן, עלולות לפגוע בתחרות. חששות אלה אף התממשו פעמים רבות בעבר כאשר נמצא כי איגודים עסקיים היו מעורבים בעבירות על חוק התחרות".

בא כוחו של תומר מור, עו"ד צחי יגור ממשרד פרל כהן, מסר בתגובה: "העבירה בה הורשע מרשי היא הקלה ביותר במדרג העבירות של המלצה על קו פעולה של איגוד עסקי. היא נעברה ללא ידיעה, ללא כוונה, ללא הכנה, ובמענה ספונטני לשאלות של מראיין ברדיו. מרשי כראש ארגון לקח אחריות מלאה על מעשיו, על כל המשמעויות, הודה במעשיו הנ"ל במסגרת הסדר טיעון וזאת בתקופה שבה הסטנדרט, לצערנו, הוא בריחה מאחריות והטלתה על אחרים. בכוונתו לעתור לבית המשפט לביטול הרשעה לאחר שיתקבל תסקיר קצין מבחן בעניינו".

מסעדה תיאום מחירים חקירה הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד