י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סערה בפארק מים

התקשורת התערבה ומבצע 'כיבוד הורים' סוכל

מבצע במימון עיריית רמת גן לילדים חרדים תושבי העיר שהבטיח יום כיף בפארק מים בהפרדה סוכל באמצעות גורמים בעיר שפנו לתקשורת | סגן ראש העיר אף פרסם הצהרה וטען ש"מדובר בניצול ציני ומביך של משאב עירוני שמשמש כטובת הנאה" וגם, "אל תטעו, אנחנו לא ניתן להם להחזיר בתשובה"

התקשורת התערבה ומבצע 'כיבוד הורים' סוכל
פארק מים צילום: ענת חרמוני, פלאש 90

סערה בפארק מים: אגף תרבות תורנית בעיריית רמת גן פרסם מבצע יום כיף בפארק מים לילדים ש"ישתתפו בקריאת תהילים בבית כנסת או ילמדו הלכות כיבוד הורים". אולם הדבר הפך לצנינים בעיני כמה פוליטיקאים מקומיים שאצו רצו לתקשורת בכדי לנסות ולקלקל.

ב'וואלה', ציינו שהאירוע מתקיים שלושה חודשים לפני הבחירות בעיר ומה גם שרחמנא ליצלן פארק המים יחולק בהפרדה בין בנים לבנות. פרסמו והצליחו. בעקבות הסערה העירייה חזרה בה מתנאי המבצע והביקור בפארק המים יהיה פתוח לכולם ללא התניה.

במודעה שהופצה ברחבי העיר מטעם המחלקה לתרבות תורנית והרבנות והמועצה הדתית של רמת גן תחת הכותרת 'נחשונים במים'. נכתב "מבצע כיבוד הורים" ובפירוט נכתב: "כיצד משתתפים במבצע? כל המשתתף בקריאת תהילים בבית כנסת/לומד הלכות כיבוד הורים, נרשם אצל גבאי בית הכנסת/רכזי קהילות ובא איתנו ליום כיף בפארק נחשונים".

לילדים הוצעה כניסה מסובסדת לפארק המים במחיר של 35 שקלים בלבד במקום 100 שהינו המחיר המלא, לצד זאת יקבל הילד כניסה למתחם האוכל שכולל ארוחה, שתייה, חטיפים וארטיקים, וכן צילום מגנטים, מתקנים מתנפחים ועמדת דיג'יי. האירוע צפוי היה להתקיים במהלך חודש אוגוסט, בשעות נפרדות: 13:00-17:00 לנשים, ו-22:00-18:00 לגברים.

סגן ראה"ע רועי ברזילי: "אל תטעו, אנחנו לא ניתן להם להחזיר בתשובה"

אולם כאמור המבצע בוטל בעקבות הפניות לתקשורת. סגן ראש העיר עורך הדין רועי ברזילי הגיב בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "למדנו מהתקשורת כי המחלקה לתרבות תורנית ברמת גן "מסבסדת" עבור ילדי העיר כרטיס מוזל לפארק מים במחיר של 35 שקלים במקום 100 רק בעבור מי שמוכן לקבל על עצמו הדתה תמורת הנחה מגבאי בית הכנסת: מבצע ״כיבוד הורים״: הגעה לבית כנסת, לימוד הלכות וקריאת תהילים".

לדבריו: "מדובר בניצול ציני ומביך של משאב עירוני שמשמש כטובת הנאה, עבירה על חוק איסור הפליה בשירותים ויתכן גם מימון בחירות אסור מצידם של הגורמים הדתיים והחרדים. אל תטעו, אנחנו לא ניתן להם להחזיר בתשובה".

"אם מסבסדים כרטיסים לילדים, מסבסדים לכולם. לקבל תמורה בגין פרקטיקה דתית - זו לא דרכה של היהדות וזו לא דרכה להתנות אמונה בכסף או בחומר. זו אולי דרכן של דתות אחרות בעיניי זו זילות ביהדות. לכן, שלחנו הבוקר, תנועת רמת גן חופשית ואני למחלקה לתרבות תורנית וליועץ המשפטי לעירייה דרישה להפסיק את ההפליה. אני רוצה להאמין שזו חוסר תשומת לב להתנהלות. של המחלקה הזו".

עוד כתב ברזילי: "אני אומר בצורה ברורה: אנחנו לא נסכים לשימוש פסול בכספי ציבור. מותר לעשות פעילות ייחודית עבור חילונים ודתיים אפשר להשקיע בבית כנסת או באוטובוס בשבת, אולם אסור להתנות מתן שירותים על בסיס הפליה על רקע דתי וקיום פרקטיקה דתית. זה מתחיל בכרטיס מים ועלול להסתיים כשאבי מעוז מנסה להשתלט על מערכת החינוך". כך סגן ראש העיר.

עיריית רמת גן: "אין מבחינת העיריה שום תנאי"

למרות שביטלה את המבצע, כך מסרה עיריית רמת גן בתגובה לפניית אתר 'וואלה': "מדובר בפעילות של המועצה הדתית, אך כשהעיר רמת גן אומרת שהיא עיר לכולם היא מתכוונת לכך. לילדים ומשפחות מהציבור הדתי בעיר מגיעה גם הזכות לבלות בקיץ על פי אורח חייהם ואמונתם ומזה שנים מתקיימים גם ימי רחצה בהפרדה בבריכות העירוניות. בפועל תשתיות הרחצה בעיר מצומצמות ועמוסות וכל מבצעי העירייה של פתיחת הבריכות במועדים מסוימים בעשרה שקלים מדירים את האוכלוסייה הדתית.  של קריאת שום מילה בכדי להשתתף בפעילות, וכל מי שרוצה להשתתף בה יזכה לכרטיס כניסה".

"אם רוצים לחיות ביחד, ואין לנו ברירה אחרת, יש לחיות כל אחד בדרכו ולאפשר זאת גם לאחר. יובהר כי ברמת גן מתקיימות מאות פעילויות לקהל רחב, ומספר פעילויות מתוכן מיועדות לקהלים ספציפיים באופן שמאפשר כיבוד אורח חייהם. בימים מורכבים אלה נבקש להרבות באהבת חינם ולא בפילוג ובשסע הקיים ממילא". לשון התגובה.

רמת גן אירוע בהפרדה פארק מים כיבוד הורים מבצע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד