כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מחלה מדבקת מאוד

עליה בתחלואה בשעלת ובמקרי האשפוז כתוצאה מכך

התחלואה בשעלת ובמקרי האשפוז עולים בחודשים האחרונים. מחלה זו מדבקת מאד ודרכי ההדבקה שלה הן על ידי פיזור החיידק לסביבה בעת שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה. הסיכוי להידבק במידה ושהיתם בקרבת אדם חולה הוא 90%

עליה בתחלואה בשעלת ובמקרי האשפוז כתוצאה מכך
אילוסטרציה צילום: unsplash

בחודשים האחרונים אנו עדים לעליה בתחלואה בשעלת ובמקרי האשפוז כתוצאה מכך. במשרד הבריאות שבים ומדגישים שחיסון בעת ההיריון יכול להציל את חיי ילדיכן!

מחלת השעלת נגרמת ע"י החיידק Bordetella Pertussis, אשר מתרבה בדרכי הנשימה. מחלה זו מדבקת מאד ודרכי ההדבקה שלה הן על ידי פיזור החיידק לסביבה בעת שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה. הסיכוי להידבק במידה ושהיתם בקרבת אדם חולה הוא 90%.

השעלת יכולה להופיע בכל גיל אבל היא מסוכנת בעיקר לתינוקות. מרבית המאושפזים הם תינוקות לא מחוסנים בגילאי 0-6 חודשים ורק לאחרונה נפטר תינוק בן 10 חודשים אחרי שחלה בשעלת.

החיסון נגד השעלת נבדק במשך שנים והוכח שהוא בטוח לשימוש, ולא נמצא קשר בינו לבין סיבוכי הריון למיניהם. חשוב כי נשים בהריון יתחסנו בין השבועות 27-36 להריונן, החיסון חשוב להגנת התינוקות עד שיוכלו להתחסן. מתן חיסון לאימהות בשלבי הריון מתקדמים גורם לייצור נוגדנים אצל האם והעברתם לעובר דרך חבל הטבור, וכך מגנים על התינוק בשבועות הראשונים לחייו עד שניתן לחסנו.

חשוב לציין כי החיסון נגד מחלת השעלת ניתן בהיריון במשך שנים רבות ובמספר רב של מדינות ומאושר על ידי ה- FDA. החיסון הומלץ לנשים בהיריון על ידי המרכז לבקרת מחלות של ארצות הברית (CDC).

הגנו על ילדיכן, לכו להתחסן.

שעלת משרד הבריאות חיסון הריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד