ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
לקראת הדיון

לוין מבהיר כיצד ינהג אם בג"ץ יקבע לכנס את הוועדה לבחירת שופטים

שר המשפטים יריב לוין אמר בשיחות סגורות כי יציית לבג"ץ אם יפסוק כי יש לכנס את הוועדה למינוי שופטים, וימנע משבר חוקתי - זאת לקראת הדיון שייערך אודות כינוס הוועדה במהלך חודש ספטמבר

לוין מבהיר כיצד ינהג אם בג"ץ יקבע לכנס את הוועדה לבחירת שופטים
כסאות השופטים בבית המשפט העליון צילום: Yossi Zamir/POOL

שר המשפטים יריב לוין התייחס בשיחות סגורות לעתירות בבג"ץ שדרשו ממנו לכנס את הרכב הוועדה למינוי שופטים, ואמר כי אם השופטים יפסקו שעליו לכנס את הוועדה - יעשה זאת. עוד אמר כי לא יהיה משבר חוקתי בישראל על רקע העתירות, כך פורסם ב"רשת ב'".

נזכיר כי שופטי בית המשפט העליון ענת ברון, דוד מינץ ויוסף אלרון, הם אלו שידונו בעתירות שמבקשות משר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים - ביום חמישי כ"א אלול, 07.09.2023 בשעה 9:00.

על פי אחת העתירות, שהוגשה לבג"ץ ע"י 'יש עתיד', "ההחלטה לא לכנס את הוועדה מנוגדת לדין ומהווה ניסיון לשתק את הרשות השופטת. מדובר גם בהחלטה בלתי סבירה באופן קיצוני, אך גורלה של עילת הסבירות מצוי בידי הממשלה אז מיקדנו את הטיעונים בחוסר סמכות".

במפלגה הוסיפו כי "מדובר גם בהחלטה שהינה בלתי סבירה באופן קיצוני. אולם, הואיל ומדובר במקרה מובהק של חוסר סמכות, והואיל ובעת הזו גורלה של עילת הסבירות - אבן יסוד במשפט המנהלי הישראלי - מצוי אף הוא בידי הממשלה אחרי שהעבירו אתמול באופן דורסני וחד צדדי את ביטול עילת הסבירות, מצאנו לנכון למקד טיעוננו בטענות בנוגע לחוסר סמכות".

בג''צ יריב לוין ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד