כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אמו של מגיד המישרים

בד"ה: אלמנתו של רב השכונה הלכה לעולמה

הרבנית אסתר זאיד ע"ה אלמנתו רבה של שכונות פרדס כץ וקרית הרצוג הלכה לעולמה בגיל 82. מסרה את נפשה לתורה וזכתה לראות דורות ישרים. בנה, מגיד המשירים רבי חיים זאיד. הלוויתה היום בצהריים מביתה בבני ברק

בד"ה: אלמנתו של רב השכונה הלכה לעולמה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק הלכה לעולמה הרבנית הצדקנית מרת אסתר זאיד ע"ה אלמנת רבה של פרדס כץ וקרית הרצוג הגאון רבי יחיאל זאיד זצ"ל והיא בת 82 בפטירתה. 

המנוחה ע"ה נולדה בתימן בב' טבת תש"א לאביה הרב שלום ז"ל. מימי צעירותה מסרה נפש להצלת בנות ישראל לקרבן ולחנכן בדרך ישראל סבא. 

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הגאון רבי יחיאל זאיד זצ"ל שכיהן כרבה של פרדס כץ וקרית הרצוג בבני ברק והרבנית עמדה לימינו כל העת בעבודת הקודש. 

בעלה, שהיה יוצא בשעות המוקדמות של שבת בבוקר לפני תפילת הנץ מביתו הנמצא בצד השני של העיר בני ברק והיה עובר מבית כנסת לבית כנסת בשכונות 'קרית הרצוג' ו'פרדס כץ' בשביל למסור דרשות חיזוק בבתי כנסת, למרות שכבר לא היה צעיר בני משפחתו מספרים שהיה חוזר משם ומגיע לביתו כשכולו סחוט מזיעה ומאושר, היה אוכל את סעודת השבת וחוזר בחזרה לשכונות להמשיך את הדרשות עד מוצאי שבת, גם בימי חול היה נוסע לכל מקום ברחבי הארץ בכדי למסור דרשות, גם כשהיה לו קשה בגלל חולשתו המשיך ללכת ולכתת את רגליו.

ביתה היה פתוח לרווחה לשיעורי תורה תמידין כסדרן, בסלון ביתה היה שיעור בכל יום מהשעה 19:00 ועד 22:00 שם למדו גמרא, משניות ורמב"ם, לפי סדר מסוים וסיימו שם עשרות מסכתות.

הרבנית חינכה את בנות ישראל לתורה ולמצוות וקרבה לבבות לאביהן שבשמים. תפילותיה הרבות היו מעומק הלב ובהשתפכות הנפש. 

זכתה לראות דורות ישרים מבורכים, זרע ברך ה' היא הותירה אחריה דור ישרים מבורך, בנה, מגיד המישרים ומזכה הרבים הגאון רבי חיים זאיד ומרבני שכונת פרדס כץ, בבני ברק, וחתניה: רבי אליהו סיאני ר"מ בישיבת 'אורחות התלמוד', רבי דוד יגאלי רב שכונה בראשון לציון, רבי עמנואל שרעבי ורבי יוסף בן דוד.

הלוויתה היום (שני) בשעה 12:00 בצהריים מביתה ברחוב חזון איש 36 בבני ברק לבית החיים ויז'ניץ שם תיטמן. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

הרב חיים זאיד פרדס כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד