כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
רק לא ביבי

לפיד: 'אני הראשון שיקים ממשלה עם הליכוד'

ראש האופוזיציה יאיר לפיד דחה את האפשרות של הקמת ממשלת אחדות עם ראש הממשלה נתניהו. "אני הראשון שיקים ממשלה עם הליכוד - אבל אי אפשר לעשות את זה עם נתניהו", אמר

לפיד: 'אני הראשון שיקים ממשלה עם הליכוד'
נתניהו ולפיד במליאת הכנסת צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הבוקר (שני) לדיבורים על הקמת ממשלת אחדות בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו ודחה אופציה כזאת.

לפיד אמר: "לא כל עוד נתניהו שם. זאת מפני שאני הגון, וזה יהיה מותה של ההגינות. בישראל צריכה להיות אופוזיציה לשחיתות. בסוף זה לא האיש, זה מה שהביא לשולחן הלאומי. הוא איבד כל עניין באינטרס הלאומי, וכל מה שמעניין אותו זאת טובת עצמו. הסיבה היא ערכית".

הוא הוסיף: "אני הראשון שיקים ממשלה עם הליכוד - אי אפשר לעשות את זה עם נתניהו".

לפיד חשף כי בטרם ההצבעה על החוק לצמצום עילת הסבירות הוא היה קרוב להסכמות עם נתניהו: "אני והנשיא הרגשנו שהיו הסכמות שהיו מצילות אותנו ממה שקרה באמת, מהחוק האנטי-דמוקרטי שעבר. למה ההסכמות פוצצו? כי ברגע האחרון לוין ובן גביר נכנסו לחדר של נתניהו, דפקו לו על השולחן והוא ברח".

על מרד אפשרי בליכוד אמר לפיד: "במשך שבועות ארוכים אני מדבר עם אנשים מהמפלגה, וגרמנו להם להביע התנגדות לעמדת מפלגתם. התפקיד שלי הוא לעודד אותם ולא להרפות את ידיהם".

לדבריו, "יש קבוצה גדולה מאוד של אנשים גם בקואליציה וגם באופוזיציה שמאוד מודאגת ממה שקורה במדינת ישראל. בסוף זה נוגע לכלכלה, לביטחון, ליחסים הבינלאומיים שלנו, ולעובדה שאנחנו מפסיקים להיות עם אחד".

לפיד התייחס לחשש כי נורמליזציה עם סעודיה תהיה כרוכה במתן אפשרות לריאד להקים מתקן אזרחי להעשרת אורניום ואמר: "העשרת אורניום על אדמת סעודיה? אין ראש ממשלה ישראלי, ואני מקווה שזה כולל את נתניהו, שיכול להסכים עם הדבר הזה".

לדבריו, "זה מנוגד לאסטרטגיה של מדינת ישראל, שאמרה כל השנים שלא תסכים למדינות האזור להעשרת אורניום. העשרת אורניום על אדמת סעודיה מכניסה את המזרח התיכון למרוץ גרעין. ישראל לא יכולה להסכים לזה".

יאיר לפיד בנימין נתניהו ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד