כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דיון סוער

"פגיעה לטווח הארוך": עימות בין גלנט למיכאלי בוועדה

שר הביטחון יואב גלנט אמר בדיון לחברי ועדת חו"ב כי, "כעת הצבא כשיר - אך יש פגיעה שעלולה להשפיע לטווח הארוך". ח"כ מיכאלי תקפה את גלנט: "אתה ממזער את מה שקורה בשטח". גלנט: "איפה הייתה האחריות שלך שלא התבטאת נגד הסרבנות?"

"פגיעה לטווח הארוך": עימות בין גלנט למיכאלי בוועדה
יואב גלנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הביטחון יואב גלנט אמר היום (שני) בדיון סגור של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי "כעת הצבא כשיר - אך יש פגיעה שעלולה להשפיע לטווח הארוך". 

במהלך הדיון שעסק במשבר בצה"ל הוסיף גלנט: "אנחנו נמצאים במצב בו בכל הזירות קיים פוטנציאל נפיצות גבוה. הפגיעה בצה"ל מתוחמת".

גלנט הזהיר עם זאת כי "יש פגיעה בחוסן הלאומי שעלולה לגרור פגיעה בביטחון הלאומי". אנשי הצבא התריעו בפני חברי הוועדה: "האויבים רואים במצב הנוכחי בישראל הזדמנות ושעת כושר לתקוף את ישראל".

ראש אגף המבצעים בצה"ל, האלוף עודד בסיוק הסביר לחברי ועדת החוץ והביטחון כי "במאמצים להקטין את תופעת הפסקת ההתנדבות ושירות המילואים, הצבא מתנהל כמו במבצע צבאי - הערכות מצב קבועות".

ח"כ מרב מיכאלי הטיחה בשר הביטחון בדיון: "אתה ממזער את מה שקורה בשטח. גם יחסי ישראל-ארה"ב וגם מה שקורה בצה"ל". גלנט השיב ותקף את מיכאלי: "איפה הייתה האחריות שלך שלא התבטאת נגד הסרבנות? אני הוכחתי כי אני מוכן לסכן את עתידי הפוליטי ואת תפקידי, את זה כולם ראו".

במהלך הדיון התפתח עימות בין חברי הכנסת בשאלה האם המתנדים שלא מתייצבים נקראים סרבנים. ח"כ גדי אייזנקוט אמר: "זו לא סרבנות, אלא הפסקת התנדבות".

בנוסף, גלנט ואנשי הצבא טענו נגד חברי הכנסת והשרים שתקפו את אנשי המילואים: "האמירות שמזלזלות באנשי המילואים עושות אפקט הפוך", אמרו.

יואב גלנט ועדת חוץ וביטחון מרב מיכאלי סרבנות צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד