כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ברכת 'אשר יצר' כתרופת פלא

‏סיפור מופלא: המנהל, המלמד ואשת מלמד חלו והחלימו בזכות קבלה של הילדים

תרופת הפלא עליה מצביע מנהל חינוכי בתלמוד תורה בבית שמש היא אמירת 'אשר יצר' בכוונה גדולה כסגולה לרפואה מן המחלה הקשה והנוראה. מנהל תלמודי התורה, מלמד ואשת מלמד שחלו התרפאו בזכות המבצע של הילדים. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המופלא במלואו

‏סיפור מופלא: המנהל, המלמד ואשת מלמד חלו והחלימו בזכות קבלה של הילדים
ילדים חרדים בבית שמש צילום: אילוסטרציה - פלאש 90

סיפור מופלא ומדהים שהתרחש לאחרונה בעיר בית שמש והרי הוא לפניכם כפי שהתרחש, בצירוף ראיות על העובדות כהווייתן לפי תאריכים. הסיפור המלא הגיע לידי 'בחדרי חרדים' והוא מתפרסם כאן לראשונה. 

וכך מספר הרב ישראל שפרכר אשר משמש כמנהל חינוכי בתלמוד תורה "משכנות יעקב" בעיר בית שמש. תלמוד תורה זה הנו אחד מתוך שלושה סניפים של רשת תלמודי התורה "תורת הבית" בבית שמש, המונים מעל אלף ילדים כ"י בהנהלת הרב י.ש.י. 

לפני כשנתיים ימים, חש הרב י. ש. י. ברע, והובהל לבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים. זמן קצר לאחר הגיעו לבית החולים החל מצבו להידרדר כאשר הרופאים עומדים חסרי אונים מול המדדים, שהראו ירידה חדה ומסוכנת עד כדי סכנת חיים של ממש.

כשהוא שוכב בחדרו חסר אונים מול עיניהם המודאגות של הרופאים ובני משפחתו, ביקש הרב י.ש.י ‏להפיץ קריאה לכל שלושת סניפי תלמוד התורה להתחיל במבצע "אשר יצר" לרפואתו. במבצע זה קיבל כל ‏ילד טבלה אשר בה סימן בכל פעם שאמר את ברכת אשר יצר בכוונה כראוי.

‏לא חלפו מספר ימים, והנה באורח פלא וללא כל הסבר טבעי התייצבו כל המדדים הרפואיים וכעבור שבועיים ימים כבר חזר הרב י.ש.י שליט"א לעבודת הקודש בתלמוד התורה ויהי לפלא.

‏אך כאן לא מסתיים הסיפור. כעבור עשרים חודשים נודע לצוות תלמוד התורה על דבר גילוי המחלה הנוראה אצל אחד המלמדים. הדבר הכה את כולם בתדהמה. או אז החליט הרב י. ש.י ליישם שוב את אותו מבצע ‏"אשר יצר" בכל שלושת הסניפים לרפואתו של המלמד היקר.

יצוין כי המלמד הנ"ל החל בטיפולים קשים וכבר לאחר מספר ימים הידרדר מצבו והוא הפך לשבר כלי של ממש. ברור מאליו כי מונה ממלא מקום ללמד במקומו, והיה ברור כי תחלוף תקופה ארוכה עד שיוכל להתאושש ולחזור לקו הבריאות, וכאן התרחש לו פעם נוספת הפלא: לא חלף שבוע ימים והרופאים עמדו נדהמים מול השינוי הבלתי מוסבר במצבו של המלמד, שינוי שאינו מצוי כלל בנסיבות אלו. כעבור שבועיים ימים קרה הלא ייאמן והמלמד חזר לעבודתו בתלמוד תורה באורח מופלא וניסי.

‏גם כאן לא מסתיים עדיין סיפורנו. לפני מספר שבועות התבשר מלמד נוסף בסניף אחר של תלמוד תורה "תורת הבית" כי אשתו חלתה במחלה הנוראה. המלמד אשר לא ידע את נפשו מצער ותדהמה, השיח את ליבו בייאושו הנורא.

ממשמע על כך הרב י. ש. י. שליט"א הציע לאותו מלמד ליישם שוב את תרופת הפלא. הלה, אשר לא ידע האם כדאי לפרסם את דבר מחלתה של אשתו, פנה להתייעץ עם רבו. ‏הרב ביקש לברר מהי חומרת המחלה, וכאשר הוסבר לו כי המחלה נמצאת בשלבים מתקדמים וחמורים ‏מאר, הורה כי בשלב זה אכן יש לפרסם את הדבר כדי לעורר רחמי שמים עליה.

‏ושוב חולקו כרטיסיות מבצע "אשר יצר" ללמעלה מאלף ילדי שלשת הסניפים של תלמוד תורה "תורת הבית". למרבה התדהמה, כעבור שבוע ימים התבשרה האישה כי הייתה טעות באבחנה וכי היא אינה חולה במחלה הנוראה. ‏ויהי לפלא!

הרב שפרכר מביא את דברי ספר "סדר היום" אודות חשיבות ברכת אשר יצר: "ויכוון בחסד הגדול שה' יתברך עושה עמו בכל שעה שיוצא לנקביו, שמקיא מה שאכל ויכול לעמוד. שאם לא כן, לא היה מספיק לו כל ממון שבעולם לרפואתו שיצא ממנו, וסופו שמת ובטל מן העולם, והקב"ה ‏ברחמיו עושה מכונות ומדורות ועניינים בגופו, להכניס הראוי להכניסו, ולהוציא הראוי להוציאו, ולקלוט הסולת ולהוציא הפסולת, ולהברות גופו שיהיה ראוי ומוכן לעבודתו כל ימיו. ‏ואם יהיה שלם בדעותיו ומכלכל במשפט דבריו, לא יחלה כל ימיו, ולא יצטרך לרופא ולא לרפואתו, ‏אם כן ודאי ראוי לברך בכוונה גמורה ובדעת שלימה לרופא כל בשר ומפליא לעשות. וכן ראוי לכל בעל נפש לכוון בכל ברכותיו כדין וכשורה בנחת ובדעת שלימה, ומברכותיו של ארם ניכר מה טיבו אם ירא שמים אם סכל הוא בעבודת ה' יתברך".

אשר יצר בית שמש מחלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד