כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מחאות הרפורמה המשפטית

אחרי הטענות לאלימות: מפקד היס"מ זומן לחקירה

סנ"צ יאיר חנונה ייחקר במח"ש בחשד לאלימות נגד מפגינים, אחרי שהוגשו נגדו שלוש תלונות | ארבעה שוטרים נוספים צפויים להיחקר

סנ"צ יאיר חנונה
סנ"צ יאיר חנונה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מפקד יס"מ תל אביב, סנ"צ יאיר חנונה, זומן היום (שני) לחקירה במח"ש בשל התלונות שהוגשו נגדו מצד מפגינים, לאחר שלכאורה נהג באלימות במהלך המחאות נגד הרפורמה המשפטית.

ארבעה שוטרים נוספים צפויים להיחקר במח"ש בעקבות תלונות שהוגשו על ידי מפגינים. חקירת השוטרים תתקיים במשרדי מח"ש בתל אביב ביום רביעי הקרוב.

עד כה הוגשו שלוש תלונות נגד מפקד יס"מ תל אביב על ידי מפגינים מתנגדי הרפורמה המשפטית. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב בשבוע שעבר לאירועים וגיבה את סנ"צ חנונה. "בפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, ראש מח"ש קרן בר מנחם טייחה את החקירה מיד ועשתה כל שבידיה כדי למנוע את גילוי האמת", אמר בן גביר.

"מנגד", הוסיף השר, "בחסימות כבישים מרכזיים בלתי חוקיות, המתמשכות מזה חודשים, מח"ש מנסה כעת להלך אימים על מפקד יחידת היס"מ של מחוז תל אביב, קצין מצטיין, רק משום שפעל לאכיפת החוק בנחישות. מח"ש היא חלק מפרקליטות המדינה - אותה פרקליטות שבתקופת ההתנתקות הגישה מאות כתבי אישום ושלחה נערות צעירות למעצרים עד תום ההליכים בגין חסימות כבישים, שכעת מעלימה עין בכוונה מעבריינות ומעודדת בקריצה את הפרות הסדר הציבורי".

בפרקליטות הגיבו לדברי בן גביר ומסרו: "כל נסיון להפעיל לחצים מטעמים לא עניינים לא יצלח, דוחים מכל וכל את הנסיון להטיל דופי במח"ש".

 

 

המחלקה לחקירת שוטרים הרפורמה המשפטית יאיר חנונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד