ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פעם נוספת

נתניהו התחמק מהשאלה האם יציית לבג"ץ במידה ויפסול את החוק

לקראת הדיון בבית המשפט העליון על החוק לצמצום עילת הסבירות, ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין אמש שוב לרשת אמריקנית והתחמק מלהשיב האם יציית להחלטת בית המשפט העליון במידה ויחליט על פסילת החוק לצמצום עילת הסבירות. "אני מקווה שהוא לא יעשה זאת", אמר

נתניהו התחמק מהשאלה האם יציית לבג"ץ במידה ויפסול את החוק
נתניהו בדרכו לישיבת הסיעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך בבליץ הראיונות שלו בתקשורת האמריקנית וגם הלילה (שני) במהלך ריאיון לרשת NBC נתניהו מסרב להשיב האם יציית להחלטת בית המשפט העליון במידה ויפסול את החוק לצמצום עילת הסבירות.

נתניהו אמר בתשובה לשאלה האם יציית לבג"ץ במקרה שיפסול את החוק לצמצום עילת הסבירות: "אני מקווה שהוא לא יעשה זאת". נזכיר כי גם בריאיון שהעניק בשבוע שעבר לרשת CNN סירב נתניהו לומר אם יציית לפסיקת בג"ץ.

בנוסף ראש הממשלה התחייב בריאיון כי "לא תהיה מלחמת אזרחים וזה באחריות". לדבריו, "כשיתפזר האבק, אנשים יבינו שזה היה הכרחי".

נזכיר כי אמש לקראת הדיון בבית המשפט העליון על החוק לצמצום עילת הסבירות, העבירו מסר ברור בנושא המנהג שהיה קיים עד כה במדינת ישראל, לפיו בית המשפט העליון תמיד הקפיד לכבד חוקי יסוד.

מהליכוד נמסר: "ממשלות ישראל הקפידו תמיד לכבד את החוק ואת פסיקת בית המשפט, ובית המשפט תמיד הקפיד לכבד את חוקי היסוד.

שני יסודות אלו מהווים את הבסיס של שלטון החוק בישראל ושל האיזון בין הרשויות בכל דמוקרטיה. כל סטיה מאחד מעקרונות אלה תפגע פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית, שזקוקה דווקא בימים אלה לרגיעה, להידברות ולאחריות", לשון ההודעה.

בג"ץ בנימין נתניהו עילת הסבירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד