י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הם מפחדים

איום בבריטניה: הסינים יכבו לכם את המכוניות

התראת "סוס טרויאני": בבריטניה מזהירים מפני מצב בו הסינים יוכלו להשתלט על המכוניות מרחוק ולגרום להן להפסיק לפעול

איום בבריטניה: הסינים יכבו לכם את המכוניות
חשמלית קטנה - BYD דולפין ששיווקה בישראל יחל בשבוע הבא צילום: BYD

האם הבריטים החלו במסע תעמולה נגד יצרני הרכב הסיני ומדוע הם כל כך מפחדים מהסינים? כך, השבוע התרחשה תקרית ספק מביכה ספק אמיתית, כאשר פרופסור ג'ים סאקר הבריטי, נשיא "מוסד תעשיית הרכב הבריטית" התראיין בתקשורת הבריטית והזהיר מפני מצב בו הסינים יוכלו להשתלט על המכוניות מרחוק ולגרום להן להפסיק לפעול.

הדברים שסאקר אמר נשמעים אולי כבדיחה, אבל סאקר הוא פרופסור שתחום ההתמחות שלו הוא תעשיית הרכב הבריטית והוא עומד בראש הארגון אשר מרכז את כל פעילותם של העוסקים בתעשיית הרכב בבריטניה, ממוכרי מכוניות ועד מוסכניקים. הדברים שסאקר אמר כללו התייחסויות לתרחישים בהם המכוניות הסיניות מהוות סוג של "סוס טרויאני" אשר יאפשר לסינים להסתנן לאירופה באמצעות מחשביהן של מאות אלפי מכוניות וגם להשבית את המכוניות האלה בבוא הזמן.

דבריו של סאקר נשמעים אולי מעט מופרכים, שלא לומר פרנואידיים, אבל בל נשכח שהוא מייצג את תעשיית הרכב האירופית, שבימים אלה מוצאת עצמה לראשונה מתמודדת מול איום סיני אמיתי: על פי האיחוד האירופי, בעשור הבא המכוניות היחידות שיהיה ניתן למכור באירופה יהיו מכוניות חשמליות ובזמן שהאירופים התמהמהו, הסינים שקדו על פיתוח מכוניות חשמליות ולכן כעת הם הכי מוכנים לשיווק באירופה.

 

 

רכב חשמלי סין בריטניה סוס טרויאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד