כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לפני שיהיה מאוחר

לחתום על הסכם מהר: המסר הישראלי לסעודים

בישראל רוצים לחתום עם סעודיה לפני הבחירות ב-2024 בארה"ב. הסיכוי להשיג רוב בקונגרס לדרישות שהציבה סעודיה בהן תוכנית גרעין אזרחית, גבוה יותר כשביידן בבית הלבן. החשש כי נשיא רפובליקאי יתקשה לגייס את התמיכה הנדרשת בקרב חברי קונגרס דמוקרטים

לחתום על הסכם מהר: המסר הישראלי לסעודים
ג'ו ביידן צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

ישראל העבירה לסעודיה מסר לפיו עדיף למסד את היחסים בין המדינות לפני החילופים האפשריים בבית הלבן בעוד שנה וחצי, אז יש סיכוי לניצחונו של נשיא רפובליקני. בישראל חוששים שאם הנשיא ג'ו ביידן לא יזכה בכהונה נוספת, מחליפו האפשרי דונלד טראמפ לא יצליח לגייס את התמיכה הרחבה בקונגרס הדרושה לאישור חלקה של ארה"ב בהסכם והתמורה שלה לסעודיה, כך מדווח אמיר תיבון באתר 'הארץ'.

בישראל מעריכים כי דרישות הסעודים ייתקלו בהתנגדות משמעותית בקונגרס. "יש סיכוי לגייס מספיק רפובליקאים שיתמכו בהסכם בזמן כהונת ביידן בגלל התמיכה שלהם בישראל", אמר ל"הארץ" גורם המעורב במגעים, "יהיה הרבה יותר קשה לשכנע דמוקרטים לתמוך בהסכם כזה אם שלושת האנשים שמזוהים איתו יהיו טראמפ, מוחמד בן-סלמאן ובנימין נתניהו".

בישראל מעריכים כי תמיכה של הלובי הפרו-ישראלי בוושינגטון תסייע לגייס מספיק קולות רפובליקאים להשגת הרוב הנדרש, למרות חוסר הרצון של הרפובליקאים להעניק לנשיא ביידן הישג לקראת הבחירות לנשיאות. הסנאטור הרפובליקאי לינדזי גראהם הצהיר בעבר כי יתמוך בהסכם אמריקאי-סעודי-ישראלי, אם ממשל ביידן יגבש כזה.

ג'ו ביידן נשיא ארה''ב סעודיה הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2024

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד