כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מחיר המלחמה

עשרות אלפים איבדו גפיים מאז הפלישה הרוסית

כמות האוקראינים שאיבדו יד רגל מתקרב למספרים של מלחמת העולם הראשונה. על פי ההערכות, עשרות אלפים איבדו גפיים מאז תחילת המלחמה, מחיר שלא נראה בעימותים המזוינים האחרונים במערב

עשרות אלפים איבדו גפיים מאז הפלישה הרוסית
אילוסטרציה צילום: pixabay

בין 20,000 ל-50,000 אוקראינים איבדו יד או רגל או יותר מאז תחילת המלחמה באוקראינה, כך על פי הערכות של חברות תותבות, רופאים וארגוני צדקה. הנתון בפועל יכול להיות גבוה יותר מכיוון שלוקח זמן לרשום מטופלים לאחר שהם עוברים את ההליך. חלקם נכרתים רק שבועות או חודשים לאחר שנפצעו. וכאשר מתקפת הנגד של קייב יצאה לדרך, המלחמה נכנסה לשלב אכזרי יותר.

לשם השוואה, כ-67,000 גרמנים ו-41,000 בריטים נאלצו לעבור קטיעות במהלך מלחמת העולם הראשונה, כאשר ההליך היה לעתים קרובות היחיד שמנע מוות. לעומת פחות מ-2,000 חיילים אמריקאים בפלישות לאפגניסטן ועיראק עברו קטיעות, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

ממשלת אוקראינה לא הגיבה על הנתונים. אוקראינה שומרת בסוד סטטיסטיקה מדויקת של נפגעים כדי לא לגרום לחולשה של האוכלוסייה. אבל אפילו כהערכה גסה, המספר שופך אור על המחיר האנושי של המתקפה של רוסיה בת 17 החודשים.

חברת אוטובוק הגרמנית, יצרנית התותבות הגדולה בעולם, שעובדת עם אוקראינה כדי לסייע לקטועים, מעריכה את מספר הקטועים בכ-50,000 על סמך נתונים מהממשלה ואנשי רפואה. בקצה התחתון, קרן 'הופ', ארגון צדקה מקייב, מעמידה את מספר הפציעות הקשות שנגרמו מהמלחמה על 200,000. כ-10% מהפציעות הקשות דורשות בדרך כלל קטיעות, כך לפי הקרן.

מספרים כאלה משקפים את האופן שבו רוסיה מנהלת את המלחמה, עם שימוש רב במוקשים ובתותחים, התקפות טילים ומל"טים המכוונות לחיילים ואזרחים כאחד.

 

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה קביים כריתת רגליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד