כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חושף את המנגנון

למה כל כך יקר בישראל? המנכ"ל מסביר מנקודת מבטו

מנכ"ל חברת דיפלומט העניק ראיון מיוחד שבו הסביר מדוע ישראל היא מהמדינות היקרות בעולם. לדבריו, "אין לנו כמעט שום כוח מול היצרנים הגדולים, הם קובעים את המחיר ואנחנו רק מפיצים"

למה כל כך יקר בישראל? המנכ"ל מסביר מנקודת מבטו
צרכניה. אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

מנכ"ל חברת 'דיפלומט', נועם וימן, מהחברות שייקרו את מוצריהן בשנה החולפת, העניק ריאיון מיוחד לראש הדסק הכלכלי ב'כאן', שאול אמסטרדמסקי ובו פרש את הסיבות ליוקר המחיה בישראל.

לראשונה ניתנה נקודת המבט של אחד הגורמים המרכזיים שמשפיעים על קביעת המחירים בארץ. לדברי וימן: "אני מנסה בכל כוחי לבטל או לדחות עליות מחירים, אבל המנגנון הוא כזה שהיצרנים הגדולים קובעים". לטענתו, "אם נפתח את השוק לתחרות, אולי היצרנים יורידו מחירים".

מנכ"ל דיפלומט, נועם וימן. (מתוך כאן 11)

מנכ"ל החברה הגדולה בישראל בייבוא והפצה של מוצרי מזון וטיפוח אישי, הסביר כי לחברתו, בתור יבואנית, אין שליטה על המחירים. "הם נקבעים על ידי היצרניות הגדולות, שמכירות את מבנה השוק וקובעות את המחירים", והוסיף כמשל כי "היצרנית של ג'ילט, למשל, קובעת מה יהיה המחיר המקסימלי על המדף בישראל, בלי קשר לעלויות". ועל כן לטענתו, "אין לנו כמעט שום כוח מול היצרנים הגדולים, הם קובעים את המחיר ואנחנו רק מפיצים".

"השוק הישראלי קטן וריכוזי, ולכן היצרנים הבין-לאומיים יכולים למכור אצלנו במחירים גבוהים", טען נועם וימן בראיון ל'כאן 11'. לדבריו, "הפתרון היחידי הוא תחרות. צריך לפתוח את השוק בצורה מושכלת ולאפשר יבוא מקביל. חסמי הממשלה והרגולציה המיותרת בישראל מונעים תחרות אמיתית ותורמים ליוקר המחיה. עשרות שנים של הגנה על תוצרת ישראלית מייקרות את המוצרים פה".

דיפלומט יוקר מחיה נועם וימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד