כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סבל מבעיות נפשיות

ממפיס: אביו של החשוד בירי נורה למוות בידי שוטרים ב-2003

האיש שנורה על ידי המשטרה בממפיס, לאחר שירה באקדח לעבר בית ספר יהודי, היה תלמיד לשעבר בנו של רופא יהודי שבעצמו נהרג על ידי שוטרים ממשטרת ממפיס לפני 20 שנה  

ממפיס: אביו של החשוד בירי נורה למוות בידי שוטרים ב-2003
אקדח, אילוסטרציה צילום: Pixabay

החשוד בירי בבית ספר יהודי בממפיס ביום ראשון האחרון, הוא בנו של רופא יהודי שנהרג על ידי שוטרים ב-2003. האיש שניסה להיכנס לבית הספר האורתודוקסי 'מרגולין' עם אקדח היה ג'ואל באומן. ידיד המשפחה שהיה חברו לכיתה סיפר לסוכנות הידיעות היהודית, כי באומן מאושפז במצב קשה, ולא כפי שנטען בתחילה כי הוא מת.

באומן הוא בנו של ד"ר אנתוני באומן, קרדיולוג שלמד באוניברסיטה במקסיקו, הוא מת במאי 2003 לאחר שנורה על ידי שוטרים מחוץ לביתו בממפיס. הודעת פטירה שפורסמה אז בתקשורת המקומית ביקשה תרומות לזכרו של אנתוני באומן.

הוא פרסם תמונה של מצבת אביו בבית הקברות היהודי בממפיס

לפני 20 שנה, אמו של ג'ואל באומן, סוזן, התקשרה למשטרה מכיוון שבעלה החל להתנהג בצורה לא יציבה והחזיק אקדח, על פי תלונה שהגישה בשנה שלאחר מכן בבקשה לפיצוי. היא וג'ואל, אז קטין, היו באזור סכנה באותה עת וחוו מצוקה רגשית.

תלונתה של סוזן באומן נדחתה בסופו של דבר ב-2010 מכיוון שהיא לא יכלה לטעון שהתנהגות השוטרים נבעה משיקולים של גזע, צבע, דת, מוצא או מוצא לאומי, דבר שהחוק דורש כדי לקבל פיצויים, כך לפי פסיקת בית המשפט בטנסי.

ג'ואל באומן סיים תיכון וקיבל מלגת לימודים בישיבת הסדר 'לב התורה' בבית שמש. המלגה נקראה על שם אליסה פלאטו, סטודנטית אמריקאית שנהרגה בפיגוע התאבדות בישראל ב-1995. לא דווח האם הוא אכן מימש את המלגה.  ב-24 ביולי הוא פרסם בחשבון הפייסבוק שלו שהוא עומד על סף פתיחת עסק לחווה ופרחים.

אליסה פלאטו בת 20, יהודיה-אמריקנית שלמדה בסמינר בירושלים, נהרגה ב-9 באפריל 1995, כאשר מחבל מתאבד התנגש עם מכונית תופת באוטובוס שבו נסעה. שבעה חיילים נהרגו באותו הפיגוע.

כזכור כפי שדיווחנו, החמוש לא הצליח להיכנס ובמקום זאת ירה מספר יריות מחוץ לבניין לעבר המבנה, משטרת ממפיס מסרה שמנהלי המקום השיגו להם במהירות תמונה של החמוש ותיאור של רכבו, שוטרים מצאו אותו בקרבת מקום.

היורה נעצר על ידי המשטרה לאחר שקפץ מהטנדר שלו כשהוא מנופף באקדח, הוא נורה על ידי שוטר, החשוד הובהל לבית החולים באזור במצב אנוש, לפי המשטרה. משטרת ממפיס מסרה כי איש חוץ מהחמוש לא נפגע.

 

 

ירי ממפיס ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד