כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
23 שנה אחרי אחיו שטבע ביהודיה

אסון בנחל: המחנך והמפקח ממודיעין עילית התייבש ונפטר

הלם בקרית ספר: הרב בנימין פרגא ז"ל ממודיעין עילית מחנך ומפקח בתלמוד תורה 'מדרש מאיר' בעיר מצא את מותו בנחל לאחר שהתייבש. הלוויתו תתקיים בצהריים בבית הלוויות שמגר בירושלים. הותיר אחריו יתומים בביתו שנותרו ללא אבא. נפטר 23 שנה אחרי אחיו שטבע ביהודיה

אסון בנחל: המחנך והמפקח ממודיעין עילית התייבש ונפטר
הרב בנימין פרגא ז"ל צילום: באדיבות המצלם

טרגדיית בין הזמנים תשפ"ג: הרב בנימין הלוי פרגא ז"ל מחנך ומפקח בתלמוד תורה 'מדרש מאיר' במודיעין עילית נפטר לבית עולמו לאחר שהתייבש במשך שעות בנחל ייטב באזור כוכב השחר, והוא בן 44 בפטירתו. 

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אתמול (שלישי) החל מהשעה 20:00 פעלו כמאה מתנדבי יחידות החילוץ מגילות, שומרון, חטיבת בנימין, מ"א בנימין, מסוק משטרתי ומסוק צבאי, לאיתור 4 בני משפחה מירושלים ומודיעין עילית שאיבדו דרכם בנחל ייטב.

לאחר שהסב הרגיש לא טוב במסלול, ניסו בנו ונכדיו להמשיך בדרך כדי להזעיק עזרה (אין קליטה טלפונית בנחל). בהמשך האב הרגיש לא טוב והילדים המשיכו בלעדיו, וכך בני המשפחה התפזרו בחלקים שונים בנחל ונדרש איתור וחילוץ באמצעים שונים.

הסבא הרב ירוחם פרגא בן ה- 65 אותר וחולץ שעתיים וחצי לאחר מכן במצב קל על ידי מסוק ח"א עם צוות 669, ונבדק בשטח ע"י רופא 669. 2 הילדים היו תשושים ומיובשים קלות וחולצו רגלית.

הרב בנימין פרגא ז"ל נולד בירושלים לאביו יבלחט"א הרב ירוחם פרגא שיבלחט"א ולאמו מרת שושנה. 

את משנת תלמודו קנה בישיבת 'כנסת הגדולה' בקרית ספר תחת שרביטו של מורו ורבו הגאון רבי הלל זקס זצ"ל שהיה לתלמידו חביבו, בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי' בתו של הרב שאול שאץ שיבלחט"א, ויחד עם רעייתו בנה את ביתו בקהילת הישיבה ושימש כמחנך ומפקח בתלמוד תורה 'מדרש מאיר' שעל ידי קהילת כנסת הגדולה. 

בעיר מודיעין עילית וכן בתלמוד תורה הלם גדול מפטירתו הפתאומית ולנוכח הטרגדיה הקשה, מכריו מספרים על בן אדם יקר ואהוב, רודף אמת, מחנך עצום שהיה אהוב על כולם ומסר את נפשו למען תלמידיו. 

אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים': ר' בנימין היה מחנך בסדר גודל שלא רואים היום, הייתה לו אצילות מיוחדת, הוא מסר את נפשו כפשוטו לתלמידים, בכל אסיפת הורים היה משקיע שעות ועמד על כך שכל הורה יקבל זמן רב יותר מכפי הרגיל. 

מדובר בטרגדיה שלישית במשפחת פרגא שכן לפני 23 שנה בדיוק אחיו, משה פרגא ז"ל מצא את מותו בנחל היהודיה שברמת הגולן, לאחר שטבע בדיוק בבין הזמנים אב, גם משפחת פרגא שיכלה נכד שטבע בבריכה במיצד וכעת האסון הטראגי של הרב בנימין ז"ל. 

הרב פרגא ז"ל הותיר אחריו את רעייתו אפרת אסתר שתחי' לבית משפחת שץ ואחד עשר ילדים יתומים בביתו שרק כמה מהם זכה להשיא.

מסע הלוויה היום בשעה 13:30 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות בגבעת שאול שם ייטמן.

בני המשפחה יושבים שבעה בביתו רחוב נתיבות המשפט 91 מודיעין עילית.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

כנסת הגדולה הרב בנימין פרגא מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד