ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הפיגוע בבקעת הירדן

חסימות בצפון השומרון: מצוד נרחב אחר המחבלים

מצוד נרחב מתנהל אחר המחבלים שפתחו באש לעבר רכב שבו נסעו בני משפחה בבקעת הירדן | צה"ל מבצע חסימות בצפון השומרון, במרכזו של שבוע מתוח במיוחד | פרטים חדשים

חסימות בצפון השומרון: מצוד נרחב אחר המחבלים
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע צילום: נאסר אישתיה/פלאש 90

כוחות צה"ל ממשיכים במצוד אחר המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בבקעת הירדן מוקדם יותר היום (רביעי). המרדף, לפי שעה, מתנהל בעיקר באזור צפון השומרון ובעיר יריחו. הפיגוע הסתיים, באורח נס, עם אישה שנפצעה באורח קל בלבד כתוצאה מרסיסים.

מתחקיר ראשוני עולה כי את הפיגוע ביצע מחבל אחד או יותר, באמצעות ירי שלא ברור מאיזה כלי נשק בוצע. לצד זאת, כוחות צה"ל איתרו סמוך לזירה כוונת שככל הנראה נפלה למחבלים - שנמלטו מן המקום. 

במסגרת המרדף אחר המחבלים, כוחות צה"ל מבצעים חסימות סביב ערים מרכזיות בצפון השומרון ויריחו. בצה"ל מעריכים כי מדובר בעניין של זמן עד שהכוחות יגיעו אל המחבלים - ולכן החשש הוא כי הם ינסו להוציא אל הפועל פיגוע נוסף.

הפיגוע התרחש במרכזו של שבוע מתוח ביו"ש, שכלל למעלה מ-70 מעצרים של מבוקשים בגין פעולות טרור, כולל בג'נין, אליה חזרו כוחות צה"ל לראשונה מאז מבצע 'בית וגן'. רק אתמול אירעו שני פיגועים, אחד מהם במעלה אדומים בו נפצעו חמישה בני אדם. בצה"ל מבינים כי המוטיבציה של ארגוני הטרור להוציא פיגועים היא גבוהה מאוד - ולכן מנסים לסכל אותם מבעוד מועד. 

מרדף מצוד מחבלים פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד