י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הכל כלול"

מאות תיירים נדבקו: אזהרת מסע בשל חיידק שמשתולל בטורקיה

למעלה מ-240 מטיילים שחזרו לבריטניה מטורקיה מתחילת השנה, נפגעו מחיידק הסלמונלה. משרד החוץ הבריטי פרסם אזהרת מסע. "בדקו את הסיכון הבריאותי במקום שאליו אתם נוסעים" 

מאות תיירים נדבקו: אזהרת מסע בשל חיידק שמשתולל בטורקיה
בית מלון באנטליה צילום: Yossi Aloni/Flash90

כלי תקשורת בעולם מדווחים כי בימים האחרונים על אזהרת מסע שפרסם משרד החוץ הבריטי בעקבות הידבקות המונית בחיידק סלמונלה בקרב תיירים בריטים שבילו בחופשה במדינה.

הסלמונלה הוא חיידק צואתי החי במערכת העיכול של בני אדם וחיות שונות. חיידק הסלמונלה הוא גורם שכיח לשלשולים כתוצאה מצריכת מזון מזוהם. לרוב מדובר במחלה קלה שחולפת מעצמה. במקרים נדירים מאד, החיידק עלול לחדור מהמעי לדם ולגרום למחלה מסכנת חיים בכלי הדם ובאברים נוספים. החיידק עמיד לתנאי הסביבה החיצונית, ויכול לשרוד על משטחים להכנת מזון שלא עברו חיטוי מתאים.

לפי הפרסום, 56% מהנדבקים הם גברים והגיל הממוצע הוא 29. לפי סוכנות הבריאות הבריטית, ה-UKHSA, למעלה מ-240 מטיילים שחזרו לבריטניה מטורקיה מתחילת השנה, נפגעו מהחיידק. עוד צוין כי מדובר בנופשים ששהו במספר בתי מלון שונים בטורקיה, בעיקר באזור אנטליה. רוב הנדבקים דיווחו על אכילת מגוון רחב של מאכלים באתר הנופש במלון שלהם, כחלק מחבילת נופש "הכל כלול".

משרד החוץ הבריטי פרסם אזהרה לטסים: "בדקו את הסיכון הבריאותי במקום שאליו אתם נוסעים. שטפו היטב ידיים, בייחוד לאחר שימוש בשירותים ולפני הכנת או אכילת מזון. באופן כללי, קיימת עדיפות לאוכל שהוכן לאחרונה, המבושל ביסודיות ומוגש חם, או לפירות שאותם ניתן לקלף באופן עצמאי (כמו בננות ותפוזים) וכן למוצרי חלב מפוסטרים כמו יוגורט, חלב וגבינה".

אנטליה טורקיה סלמונלה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד