כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מאסר בפועל למנהל החברה שגרף לכיסו מאות אלפי שקלים

שנת מאסר בפועל לתושב קלנסווה שקיבל לכיסו, שלא כדין, 735 אלף ש"ח תוך שימוש בחשבוניות פיקטיביות

מאסר בפועל למנהל החברה שגרף לכיסו מאות אלפי שקלים
מס הכנסה. אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

בית משפט השלום בנתניה גזר על זמירו צאלח, תושב קלנסווה מנהלה של חברת זמירו צאלח בע"מ, שנת מאסר בפועל וכן מאסר על תנאי וקנס כספי. צאלח הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של ניכוי חשבוניות פיקטיביות, שמטרתן קבלת החזרי מס והתחמקות מתשלום מע"מ.

כעולה מגזר הדין, יוחסו לנאשם ולחברה בניהולו, שעסקה בתחום ההובלות ומסחר בחומרי בניין, 25 עבירות מס שביצעו בשנים 2015-2012. הנאשמים קיבלו לידיהם מעל ל-1,200 חשבוניות מס פיקטיביות בגין רכישת סולר, וזאת מבלי שבוצעו שירותים עבור חשבוניות אלו. סך החשבוניות הפיקטיביות עמד על כ-2 מיליון ש"ח, כאשר סכום מע"מ המגולם בהן היה כ-300 אלף ש"ח. בגין אותן חשבוניות פיקטיביות, הנאשם דרש הישבון בלו בסכום של כ-435 אלף ש"ח. הסכום המצטבר שהנאשם גרע מקופת הציבור ולקח לכיסו עומד על סך 735 אלף ש"ח.

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה נציגת המדינה שהנאשם ירצה עונש מאסר, בהתחשב בהיקף המחדל, מניין העבירות, השיטתיות, התמדה בביצוען תוך ידיעתו שמדובר במעשה פסול. בנוסף, הנאשם לא הסדיר חובותיו ולא השיב את הכספים לקופת המדינה חרף חלוף הזמן.

השופטת טל אוסטפלד נאוי גזרה על הנאשם עונש של שנת מאסר בפועל ואחד עשר חודשי מאסר על תנאי, בהתייחסותה לחומרת עבירות המס, אשר גורעות מס באופן אקטיבי מקופת המדינה. השופטת ציינה בגזר הדין: "במעשיו פגע הנאשם בהכנסות המדינה ממסים, ובערך השוויון שבין משלמי המסים... העבירות שביצע הנאשם בוצעו תוך תכנון מוקדם ותחכום, כאשר הנאשם אחראי למלוא הנזק...להימנעות מתשלום מס השפעה על נזקים גדולים שנגרמים לכלכלת המדינה וליכולתה לספק את השירותים להם זכאי כל אזרח".

חשבוניות פיקטיביות עבירות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד