י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הטעיות חמורות"

רוכשים מתנות ליקירכם? כך מרמות החנויות את הצרכן הישראלי

בביקורת סמויה שערכה היחידה להטעיות בפרסום במועצה לצרכנות בעשרות חנויות פרחים לקראת ט"ו באב אותרו ב 75% מהן הטעיות חמורות | "המועצה שלחה לכל בעלי העסקים המפרים מכתבי התראה חריפים ותשקול המשך צעדים משפטיים" נמסר 

רוכשים מתנות ליקירכם? כך מרמות החנויות את הצרכן הישראלי
מתנה צילום: pixabay

ביקורת מיוחדת של היחידה למניעת הטעיות בפרסום של המועצה לצרכנות, כלקוח סמוי בימים שלפני ט"ו באב גילתה הטעיות חמורות ב 75% מהחנויות שנבדקו באופן הצגת המחירים על זרי פרחים /שוקולדים ועציצים בחנויות השונות. הבדיקה נעשתה ב 31/7/23 לקראת יום שיא הקניות בחנויות הפרחים.

אנשי היחידה בחנו ותיעדו את אופן הצגת המחיר על הפרחים בעת הזמנת זר מוכן מראש בחנות ובאתרי הסחר. יש לציין כי המועצה שלחה לכל בעלי העסקים המפרים מכתבי התראה חריפים ותשקול המשך צעדים משפטיים. 

עיקר ההטעיות: 

• אי הצגת מחיר (על זרים פרחים, עציצים ומוצרים נלווים) 

• ציון "מבצע" ללא ציון המחיר הקודם 

• פערי מחירים בין המחיר המוצג על הזר, למחירו בפועל.

מאז הקמת היחידה למניעת הטעיות בפרסום במועצה לצרכנות בחודש אוגוסט 2022 אותרו מאות הטעיות, רובן במודעות פרסום בעיתונות הכתובה, פרסום באתרי האינטרנט (באנרים) ובפרסומות בטלוויזיה. במרבית ההטעיות שאותרו נאותו החברות לתקן את שלטי הפרסום, תוך הבטחה שלא לחזור על דרך הפרסום בשנית בפרסומים עתידיים.

במועצה לצרכנות הבהירו: "חשוב להדגיש את החשיבות הרבה הקיימת בהקפדה על הצגת מחירים בחנות הן בשגרה, ובמיוחד במכירות לרגל ט"ו באב, במטרה לאפשר לצרכנים לקבל החלטות מושכלות בבחירת המוצר אותו יבחרו לרכוש כמתנה, בהתאם לתקציב שייעדו לכך. להצגת מחיר יש חשיבות גדולה בתקופה בה הציבור נלחם ביוקר המחיה". 

עו"ד ניסים מזרחי מנהל היחידה להטעיות אמר: "המועצה לצרכנות תמשיך לבדוק מעת לעת עסקים, ולקיים אכיפה אזרחית על פרסומים המטעים את הצרכנים. אנו מקווים לחזק את האסדרה האזרחית הוולונטרית בתחום ההגינות השיווקית לצרכן, ולשקף את מלוא המידע המהותי הנדרש לו למניעת הטעיות בפרסום. זאת בתקווה לשיתוף פעולה מלא עם העוסקים המפרסמים, וללא צורך באסדרה בחקיקה".

 

הונאה מתנות טו באב חנויות קניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד