כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בעזרת שדה שיבולים: הרב המחיש לתלמידו כיצד לבחור את האחת

הרב יצחק פנגר בסיפור נפלא לכבוד ט"ו באב, על בחור שביקש מהרב שלו שיסביר לו כיצד ניתן לבחור את האחת והיחידה, מה ענה לו הרב? וכיצד המחיש לו מהי הדרך הנכונה? • צפו

בעזרת שדה שיבולים: הרב המחיש לתלמידו כיצד לבחור את האחת
שדה שיבולים צילום: freepik

הנה משהו שכדאי שתדעו על אהבה וזוגיות לכבוד ט"ו באב

בחור ביקש מהרב שלו שיסביר לו כיצד ניתן לבחור את האחת והיחידה.

"לך לשדה חיטים", אמר הרב, "ובחר את החיטה הגדולה והיפה ביותר. קח אותה, וחזור לכאן. אבל על כלל אחד עליך להקפיד - אתה יכול לעבור דרך כל שורת חיטים רק פעם אחת. אינך יכול, בשום אופן, לחזור לאחוריך".

יצא התלמיד לשדה, והחל ללכת דרך השורה הראשונה של החיטים. הוא ראה שיבולת גדולה ויפה, אבל חשב לעצמו שאולי ימצא אחרת, יפה יותר, בהמשך. הוא אכן ראה חיטה יפה בהמשך, אבל לא כמו הקודמת.

לאחר שעבר על פני מחצית השדה, הוא החל להבין שהחיטים שהוא רואה עכשיו אינן גדולות ויפות כמו אלו שראה לפני כן. הוא הבין, שהוא "פספס" את החיטה הגדולה ביותר. הוא שב אל המורה בידיים ריקות.

המורה הסביר לו, שזו הבעיה עם רוב האנשים. הם מחפשים את הטוב ביותר, אבל אז אתה מבין שכבר היה לך ביד משהו טוב יותר, ואיבדת אותו.

"אם כך", הוסיף ושאל התלמיד, איך בכול זאת מתחתנים?

"כדי לענות על זה, לך לשדה של תירס, ובחר את התירס הגדול ביותר, אבל גם כאן תקף הכלל הקודם - אתה יכול לעבור רק פעם אחת בכל שורה, ואין אפשרות לחזור לאחור”.

התלמיד הלך לשדה התירס, אך הפעם נזהר לא לחזור על הטעות הקודמת. כשהגיע לאמצע השדה, הוא ראה תירס שנשא חן בעיניו, והחליט לבחור בו. עם התירס בידו, הוא חזר אל המורה.

 "זו זוגיות אמתית" , אמר המורה. "אתה הולך בתוך השדה, ובוחר לך מבין קלחי התירס אחד שנראה לך ראוי וטוב. אולי הוא לא הקלח הגדול ביותר בשדה, אולי לא הצהוב ביותר, ואולי גם לא המתוק ביותר, אבל הוא בהחלט טוב וראוי. ואחרי שבחרת, אתה מתחזק באמונה  שזה הטוב ביותר שיכולת למצוא, ומנסה ועובד לראות את הטוב שבשני".

אני מברך את כולנו שנזכה תמיד לאהבה אחווה שלום ורעות ונזכה לראות את הטוב בכל מצב ובכל אדם, אמן

באהבה, יצחק פנגר

טו באב הרב יצחק פנגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד