כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מל"טים איראניים

תקיפה רוסית גרמה נזק ל-40,000 טון דגנים, חלקם מיועדים לישראל

אוקראינה טוענת כי תקיפה רוסית גרמה נזק ל-40,000 טון דגנים, חלקם מיועדים לישראל. שר אוקראיני אמר שרוסיה השתמשה במל"טים איראניים כדי לבצע תקיפה שגרמה נזק גדול למתקני המזון

תקיפה רוסית גרמה נזק ל-40,000 טון דגנים, חלקם מיועדים לישראל
מל"טים איראניים צילום: Iran international

מל"טים רוסיים פגעו אתמול בעיר נמל אוקראינית לאורך הגבול עם רומניה, וגרמו לנזק משמעותי ולשריפה ענקית במתקנים שהם המפתח לייצוא התבואה האוקראינית.

ההתקפות הגיעו לאחר סיום הסכם עם רוסיה שאפשר משלוחים אוקראינים לשווקי העולם מנמל אודסה בים השחור. מאז בוטל ההסכם, רוסיה פתחה בתקיפות על נמלי המדינה, והחריפה את המצב בתעשיית הדגנים. בשבועיים האחרונים תקפו עשרות מל"טים וטילים את נמל אודסה ואת נמלי האזור, המשמשים כנתיבים חלופיים.

שר התשתיות האוקראיני, אולכסנדר קוברקוב, אמר כי כ-40,000 טון של תבואה, שהיו בדרכם למדינות באפריקה, כמו גם סין וישראל, ניזוקו בתקיפה. הוא האשים את רוסיה בשימוש במל"טים איראניים לביצוע התקיפה. "אלה הם הנמלים שהפכו הלבסיס של ביטחון תזונתי עולמי", אמר קוברקוב, כך דיווח האתר 'טיימס אוף ישראל'.

"טרוריסטים רוסים שוב תקפו נמלים, מתקני תבואה וביטחון תזונתי עולמי", פרסם אתמול הנשיא וולודימיר זלנסקי בטלגרם. "העולם חייב להגיב".

מחירי החיטה עלו בכ-3% ומחירי התירס עלו ביום רביעי בכמעט 2% בעקבות ההתקפות החדשות.

מל"טים טיימס אוף ישראל איראן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד