כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שערורייה בבריאות

קופת חולים סירבה לתת למטופלים תרופה שנכללה בסל התרופות

תרופה לחולי סרטן שנמצאת בסל הבריאות, לא ניתנה למטופלים על ידי קופת חולים. "אני מוצא את עצמי נאלץ להתעמת, שלא לומר להילחם, בגוף שאמון על בריאותי ושאמור לעמוד לימיני", סיפר אחד החולים

קופת חולים סירבה לתת למטופלים תרופה שנכללה בסל התרופות
אילוסטרציה צילום: unsplash

קופ"ח כללית סירבה לממן לחולי סרטן תרופה שכלולה בסל התרופות הממלכתי, אתמול בשעות אחר הצהריים אישרה הקופה את התרופה לשני חולים שניהלו מאבק נגדה, כך דיווח רן רזניק ב'ישראל היום', 

על פי הדיווח קופ"ח כללית סירבה לממן לחולי סרטן תרופה שכלולה בסל התרופות הממלכתי ושמתוקצבת על ידי המדינה, והמשיכה בכך גם לאחר שמשרד הבריאות קבע באופן חד משמעי שהיא חייבת על פי החוק לספק לחולים את התרופה ולממן אותה. את המאבק ניהלו שני חולים במחלה, ולפי ההערכות, יש עוד עשרות חולים שנמצאים בבעיה מול כללית למימון התרופה.

ב'ישראל היום' דווח כי בשבועות האחרונים ניטש מאבק מקומם בין חולים במיאלומה נפוצה (מחלה ממארת של תאי פלזמה במח העצם) לבין קופ"ח כללית, לאחר שהקופה הפסיקה את הטיפול בתרופה "דארזלקס" של חברת התרופות "יאנסן".

מכללית נמסר בתגובה: "מדובר בחולים שטופלו בתרופה כקו טיפולי שני. במצבים שבהם המחלה ממשיכה להיות פעילה המשך הטיפול מאושר. ובאשר לשני המטופלים, המשך הטיפול בתרופה התבקש כטיפול אחזקתי לאחר נסיגה במחלתם ועלתה השאלה אם טיפול במצב כזה כלול בסל".

 

קופת חולים כללית תרופות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד