כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
במסגרת סכסוך

חייל שהצית מבנים צבאיים יקבל עונש מקל במיוחד

חייל הועמד לדין על מספר הצתות אותן ביצע כחלק מסכסוך עם חייל אחר מהיחידה | השריפות גרמו לנזק לרכוש ואף לפציעת חיילת | אלא שהוא צפוי לקבל עבודות שירות בלבד

חייל שהצית מבנים צבאיים יקבל עונש מקל במיוחד
פעילות הכוחות צילום: דו"צ

חייל צה"ל שמשרת בקריה בתל אביב הצית מספר מבנים בבסיס, בהם מטבח וחדרי מגורים, גרם נזק רב לרכוש צבאי ואף פצע חיילת ששאפה עשן ונפגעה קל כתוצאה מאחת השריפות אותן הצית ולמרות. החייל הודה והורשע בעבירות רכוש החמורות, כך דווח בגל"צ.

את המעשים ביצע החייל במסגרת סכסוך עם חייל אחר מהיחידה שלו. על פי האישומים הוא ניסה להטיל את האשמה על החייל השני עמו הוא נמצא בסכסוך.

אלא שלמרות חומרת העבירות והניסיון להטיל אשמה על חייל אחר, הופנה החייל לבחינת התאמה לריצוי עונש מאסר בדרך של עבודה צבאית. זאת, על אף שהתביעה הצבאית ביקשה עונש מאסר של שנה וחצי. לאחר שנשמעו טיעוני הצדדים, הופנה החייל לבחינת התאמה לריצוי עונש מאסר בדרך של עבודה צבאית.

מדובר צה"ל נמסר כי "החייל הורשע על-פי הודאתו בהצתת שריפה ביחידתו, במספר מקומות, במבנה המגורים. המעשים בוצעו על-מנת להפליל חייל אחר המשרת ביחידה, ולהביא להדחתו ממנה. כתוצאה מן המעשים ניזוקו חפצים של חיילים שונים וחלקים ממבנה המגורים, וחיילת אחת נפגעה משאיפת עשן. לאחר הרשעת החייל, נשמעו טיעוני התביעה הצבאית וההגנה לעונש. גזר הדין יינתן על-ידי בית הדין הצבאי המחוזי בהמשך".

חייל הצתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד