כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"חרדה עמוקה"

15 משרדים הקימו כוח משימה מיוחד להגנה על זכות ההפגנה

15 משרדי עורכי דין הודיעו כי בשל הסלמה באלימות המשטרה הם מתכוונים להקים כוח משימה מיוחד להגנה על זכות ההפגנה

15 משרדים הקימו כוח משימה מיוחד להגנה על זכות ההפגנה
המחאה בתל אביב צילום: Yossi Aloni/Flash90

חמישה עשר משרדי עורכי דין הודיעו היום (חמישי) על הקמת מערך שמוגדר כ"כוח משימה מיוחד" במטרה להגן על זכות ההפגנה של המוחים בהפגנות כנגד חקיקת חוקי הרפורמה המשפטית, כך דווח ב'כלכליסט'. פעילות המשרדים תיעשה בהתנדבות מאלה. המהלך נרקם בעזרת השותפים הבכירים באותם משרדי עורכי הדין שהצטרפו לפרויקט "עוטף העצורים".

המשרדים שהודיעו כי יצטרפו ליוזמה הם: מיתר; הרצוג פוקס נאמן, ארנון, תדמור-לוי; שבלת; מ.פירון; גורניצקי; נשיץ ברנדס אמיר, ש.הורוביץ; אגמון עם טולצ׳ינסקי; פרל כהן; ארדינסט בן נתן טולידאנו, ברנע ג׳פה לנדה, KRB, ERM.

בהודעה שפרסמו הבוקר הם כתבו כי "זכות ההפגנה הינה זכות יסוד, ובימים אלה היא זכות במגננה. התקבלו דיווחים חוזרים ונשנים על שימוש נרחב באלימות משטרתית, הכוללת תקיפה פיזית של מפגינים, הפעלת אמצעי פיזור הפגנות קיצוניים הגורמים לפציעות, תוך מה שנראה כהפרה של ההוראות והנהלים לשימוש באותם אמצעים, הסתרת זהות על ידי שוטרים בהפגנות, הצרה בלתי חוקית של המרחב בו ניתן להפגין, שימוש במשמר הגבול אל מול אזרחים, איומים בהפעלת אמצעים נוספים וחמורים יותר, מעצרים מיותרים ושלילת זכויות חוזרת ונשנית של עצורים".

הם הוסיפו כי "תופעות אלה מרתיעות אזרחים מלממש את זכותם להפגין, ופוגעות בפועל במקרים רבים בזכויות בסיסיות של אזרחים, ולפעמים בגופם ממש. אנו מודעים לגמרי לכך שמלאכתה של המשטרה ומלאכתם של כל אחד מהשוטרים והשוטרות בימים אלה אינה פשוטה, וכי מרבית השוטרים והשוטרות - עושים מלאכתם נאמנה, אך התמונה הרחבה המצטיירת מדאיגה ומסוכנת, ונראית מגמה של הסלמה הדרגתית".

הם מסבירים כי המהלך נובע מ"חרדה עמוקה לשמירה על זכות הפגנה אפקטיבית ולזכויותיהם הבסיסיות של המפגינים". 

הם קראו לשוטרים "להקפיד על שמירה והגנה על זכות היסוד להפגין, להקפיד על פעולה חוקית וראויה של משטרת ישראל, למצות את הדין עם המיעוט בקרב השוטרים המפר את חובותיו ולוודא שכוח משימה זה שהקמנו – יהיה מיותר וחסר תעסוקה".

עורכי דין משרד עורכי דין מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד