כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"רבני התנועה לא דיברו איתי"

הגר"מ גולדשטיין לגפני: "בלי אחדות לא נשיג את המטרה"

לאור הפרות הסיכומים שהושגו בעיר בית שמש, פנה הרב, הנחשב לאחד מבכירי הרבנים בבית שמש, במכתב ליו"ר דגל התורה גפני לבל ינציח את המחלוקת בעיר: "חייבים לעשות זאת בדרכי שלום" | המכתב המלא שמעורר סערה בבית שמש

הגר"מ גולדשטיין לגפני: "בלי אחדות לא נשיג את המטרה"
הגר"מ גולדשטיין, משה גפני צילום: פלאש 90

הגאון הרב מרדכי גולדשטיין, מרבניה הבולטים של 'דגל התורה' בבית שמש, שיגר מכתב ליו"ר המפלגה ח"כ משה גפני, בדרישה להגיע להסכמות לקראת הבחירות המוניציפליות שיתקיימו בעוד שלושה חודשים.

במכתבו מתייחס הגר"מ גולדשטיין לפרסום ב'יתד נאמן' בנוגע להצבתו של מועמד הסיעה לראשות העיר, שמוליק גרינברג, וטוען כי הדבר לא סוכם עימו: "לפני מספר ימים התפרסם בעיתון שלאחר שרבני התנועה חקרו וליבנו את נושא ראשות העיר בית שמש, ודיברו עם רבני העיר, נתקבלה החלטה בעניין. ברצוני לציין שאף אחד מהם לא דיבר איתי על העניין ואף לא שמעו על רעיונות לפשרות שעשויים לאחד את כלל הציבור החרדי בעיר".

הגר"מ רומז לגפני כי זו לא הדרך לנצח את המערכה החשובה, לדבריו, לכלל הציבור החרדי: "כאשר באים לקבל החלטות מכריעות לגבי עתידה של בית שמש צריך להתנהל בצורה ראויה ולקבל החלטות במתינות וכפי שאמרו חז"ל הוו מתונים בדין".

הרב גולדשטיין הוסיף כי מהיכרותו עם השטח, לא בטוח שציבור המצביעים של 'דגל' מסכים עם ההחלטה: "כמו"כ אמרו חז"ל וכך מקובלני מרבותינו שאין מעמידין פרנס על הציבור אלא אם כן נמלכים בציבור תחילה. חייבים דבר ראשון לבדוק היטב מה רצון הציבור ולמיטב ידיעתי דבר זה לא נעשה על ידי הגורמים שהכריעו בנושא".

הוא התייחס למחלוקות בציבור החרדי בעיר ודרש מגפני לעשות מאמץ להגיע לשלום מתוך פשרות: "נקודה נוספת וחשובה, שבכדי לקבל החלטה חייבים לעשות זאת בדרכי שלו, פשרות ובשיח עם כלל הסיעות החרדיות בעיר המייצגים קהילות גדולות וחשובות בעירנו שביחד מרכיבים את הציבור החרדי בעיר".

"בלי סיכומים עם כלל השותפים בעיר על מועמד מוסכם, לא ניתן להגיע אל המטרה של הנהגת העיר חרדית", התריע הגר"מ על האפשרות להפסד הבחירות.

לסיום, ציין והדגיש הגר"מ לגפני על חשיבות השלום למען קידוש השם: "עיקר העיקרים הוא ללכת בשלום ובאחדות עם כלל הציבור ולהגיע לסיכומים עם כלל הציבור החרדי בעיר למען אחדות והשלום בעירנו ולקדש שם שמים. בהתנהלות ראויה ניתן להשיג את המטרות בסיעתא דשמיא".

הרקע למכתבו של הגר"מ גולדשטיין הוא הפרה של הסיכומים שהושגו בין רבני העיר. בין הרבנים הושגה הסכמה על מינוי גורם חיצוני ובלתי תלוי שיכריע למי מהמועמדים השונים יש את הסיכוי הגבוה ביותר לנצח את עליזה בלוך. למרות הסיכומים המפורשים, הוכרז בעיתון המפלגתי באופן חד צדדי על הצבת מועמד, זאת מבלי שהגר"מ גולדשטיין נשאל על כך, וזאת בניגוד לחוות דעתו של הגורם שמונה על ידי הרבנים.

תושבים בבית שמש, הביעו את פליאתם. "עזוב את הפרת הסיכומים. זה לא העסק שלנו. לנו כואב שמבזים את הרב גולדשטיין בהתנהלות הזו", אומר תושב העיר המעורה בפרטים. "קודם מסכמים איתו, אחר כך מצפצפים עליו ועוד מגדילים לעשות ומפיצים בשמו שהוא תומך במהלכים הללו. כך דגל התורה רוצה לנצח בחירות?".

בחירות מוניציפליות 2023 בית שמש משה גפני שמוליק גרינברג דגל התורה הרב מרדכי גולדשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד