כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
העבירו פרטים רגישים

שני מלחים של הצי האמריקני נעצרו באשמת מסירת מידע צבאי לסין

2 מלחים אמריקאים נעצרו בגין אישומים הקשורים לביטחון הלאומי. מלח אחד היה על ספינה בסן דייגו, השני היה בספינה ליד לוס אנג'לס. אחד מהם העביר יותר מ-50 מסמכים המכילים נתונים טכניים ומכניים על ספינות תקיפה

 שני מלחים של הצי האמריקני נעצרו באשמת מסירת מידע צבאי לסין
ספינת מלחמה צילום: Pixabay

משרד המשפטים האמריקני הורה לעצור הלילה שני מלחים של הצי האמריקני באשמת מסירת מידע ביטחוני לסין. לא ברור אם שני המקרים קשורים בצורה כלשהי. המלח הראשון, בן 22 ששירת על ספינה בסן דייגו, נעצר באשמת ריגול הקשורה להעברת מידע מודיעיני לפקיד סיני.

הימאי השני, שבסיסו ליד לוס אנג'לס, מואשם בקשירת קשר וקבלת שוחד מפקיד סיני. משרד המשפטים לא פרסם את שמם, דובר משרד המשפטים פרסם את ההאשמות נגד כל אחד מהם.

"במקרה הראשון הנאשם, קצין ששירת כמהנדס, מואשם בקשירת קשר עם קצין מודיעין סיני כדי להעביר מידע צבאי רגיש על פעולות ימיות", כך אמר עוזר התובע הכללי מתיו אולסן במהלך תדרוך לעיתונאים ביום חמישי. הנאשם קיבל שוחד ונתן לקצין המודיעין הסיני תמונות וסרטונים של תוכניות תרגילים צבאיים, פקודות מבצעיות ומערכות חשמל", הוסיף.

"במקרה השני הנאשם עומד בפני כתב אישום בגין ריגול ובגין העברת מידע לאומי רגיש לקצין מודיעין סיני", הוסיף אולסן.

"הנאשם ניסה להעביר יותר מ-50 מסמכים המכילים נתונים טכניים ומכניים על ספינות תקיפה", אמר אולסן. "כמה מהחומרים הללו הכילו פרטים על מבנה הכוח, מערכות הנשק ובקרת הנזקים על סיפון הספינות הללו".

 

 

 

 

סין ארה''ב חיל הים ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד