י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אזהרת מסע לאתיופיה

ישראלים המתכננים לבקר במדינה מתבקשים לשקול את הגעתם

המלצת מסע ממשרד החוץ לאזרחים ישראלים השוהים במחוז גונדר שבאתיופיה ולאלו המתכננים הגעה למקום בעת הקרובה. כמו כן, מומלץ להימנע מנסיעה למחוז אמהרה ולערים שכנות במחוז

 ישראלים המתכננים לבקר במדינה מתבקשים לשקול את הגעתם
צבא אתיופיה צילום: משרד רה"מ של אתיופיה

לאור מספר התנגשויות אלימות שאירעו בימים האחרונים במחוז גונדר באתיופיה בין קבוצות מקומיות חמושות לכוחות הבטחון הפדרליים, נחסמו הדרכים לגונדר וממנה ואף שדה התעופה בגונדר סגור.

משרד החוץ פרסם אזהרת מסע למקום, וקרא לישראלים השוהים במחוז גונדר, וולו וג'וג'ם מתבקשים להישאר בבתים, לדאוג לזמינותם בטלפונים הניידים, לנקוט באמצעי זהירות מירביים וליצור קשר ולעדכן אודות מצבם באמצעות שגרירות ישראל באדיס או באמצעות חדר המצב של משרד החוץ.

כמו כן, מומלץ להימנע מנסיעה למחוז אמהרה ולערים שכנות במחוז.

ישראלים המתכננים לצאת לאתיופיה בכלל ולאזורים שציינו לעיל בפרט בעת הקרובה, מתבקשים לשקול הגעתם ולהתעדכן באמצעות התקשורת ואתר משרד החוץ טרם היציאה למקום עד להתבהרות המצב.

כזכור בתאריך 26 בינואר 2023 הוסר מצב החירום באתיופיה שהוכרז בנובמבר 2021, והממשלה הודיעה על חזרה לשגרה. עם זאת, המצב במדינה ממשיך להיות מעורער לאור מאבקי כוח בין קבוצות מקומיות חמושות, לממשל הפדרלי. על רקע עימותים אלו יש החמרה בגילויי אלימות וחוסר יציבות, פשיעה, שיבושי תנועה וחסימת כבישים, שיבושים בקליטת טלפון ואינטרנט ופוטנציאל לטרור באזורי הגבול.

לאור זאת, משרד החוץ ממליץ לשקול נסיעות ברחבי המדינה. טרם נסיעה לאתיופיה חשוב לבחון את התנאים הקיימים באזורים השונים. מומלץ להימנע מתנועה יבשתית בין הערים.

מומלץ שלא להיכנס לתחום של 10 ק"מ מגבול אתיופיה-אריתריאה, אתיופיה-סודן, אתיופיה-קניה ואתיופיה-דרום סודן. יש להישמע להוראות כוחות הביטחון ולהימנע מהתקהלויות ומהפגנות.

משרד החוץ מבקש להדגיש כי ההחלטה אם לבקר באזורים המוזכרים לעיל ו/או לשהות בהם נתונה לשיקול דעתו של כל אדם והיא על אחריותו הבלעדית. משרד החוץ מבקש להבהיר בהקשר זה כי מבחינת הדין הישראלי, לא קיים איסור לבקר באזורים המצוינים. משרד החוץ ממליץ להמשיך ולעקוב אחר כל התפתחות חדשה באתיופיה.

ממטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה נמסר: "בימים אלה מתנהלת לחימה במספר ערים באתיופיה, הדיווחים מדברים על מאות הרוגים בקרבות בין המיליציות לממשל הפדרלי. משרד החוץ אומנם הוציא אזהרה לישראלים אבל במחנה העולים ממתינים אלפי יהודים שאין להם כל מחסה מוגן. מטה המאבק קורא לממשלת ישראל לפעול מיד במבצע להצלת חיי הממתינים בגונדר ולהביאם הביתה לישראל. 4226 יהודים הגישו בקשות עלייה, רובם עומדים בקריטריונים שהגדירה ממשלת ישראל לעליה במסגרת מבצע "צור ישראל".

יו"ר מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה, אורי פרדניק: "בעת הזאת, כשאחינו ואחיותינו נתונים בסכנה, עלינו לעשות כל שנדרש כדי לבוא לעזרתם. כפי שממשלת ישראל מיהרה להעלות עשרות אלפים מאוקראינה ומרוסיה עם תחילת הלחימה שם, טוב תעשה אם תעלה את האלפים הבודדים שבאתיופיה, אשר להם בני משפחה המחכים בסבל בארץ. כל המציל נפש אחת - כאילו הציל עולם ומלואו".

אתיופיה אזהרת מסע משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד