כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
זו תגובת הפורום

התורם המרכזי של קהלת מפסיק את התמיכה: "צו השעה - תיקון הקרעים"

ברקע כוונת הקואליציה להמשיך ולקדם את סעיפי הרפורמה המשפטית, המיליארדר האמריקני ארתור דנצ'יק, אחד מגדולי התורמים לפורום קהלת - הודיע על הפסקת התמיכה בארגון, והסביר: "כשהחברה מפולגת באופן שמסכן את הדמוקרטיה, צו השעה הוא להתמקד בקירוב לבבות"

התורם המרכזי של קהלת מפסיק את התמיכה: "צו השעה - תיקון הקרעים"
עצרת הימין בתל אביב צילום: באדיבות המצלם

המיליארדר האמריקני ארתור דנצ'יק הודיע כי יפסיק לתרום את כספו למכוני מחקר בישראל, ובפרט לפורום קהלת, כך נחשף ב"כלכליסט".

דנצ'יק מסר כי: "לאורך כל חיי תמכתי במגוון ארגונים שמקדמים את חירויות הפרט וחופש כלכלי לכל אדם. כשהחברה מפולגת באופן שמסכן את הדמוקרטיה, צו השעה הוא להתמקד בקירוב לבבות ובתיקון הקרעים שנפערו בלכידות החברתית".

עוד הוסיף: "החלטתי להפסיק את תמיכתי במכוני מחקר בישראל, בכלל זה גם פורום קהלת. אני מאמין שבעת הזו, הדבר הנחוץ ביותר למדינת ישראל, הוא איחוי השסעים ושיקום האחדות הלאומית".

מפורום קהלת נמסר בתגובה להודעתו של דנצ'יק: "איננו מגיבים לגבי התורמים לפורום קהלת. בסיס התרומות לפורום רחב וגדל בהתמדה".

דנצ'יק אינו הראשון בפורום שמעביר ביקורת על הרפורמה. לפני כארבעה חודשים, מיכאל שראל, הכלכלן של פורום קהלת, פרסם מכתב בו הוא מביא את עמדתו על הצורך החיוני ברפורמה במערכת המשפט, אך מבקר את זאת שמקודמת על ידי לוין ורוטמן.

במכתבו כתב שראל: "הרפורמה המקודמת כעת מעלה אצלי את החשש שקואליציה כלשהי, בהווה או בעתיד, תכרסם באופן משמעותי בעקרונות הדמוקרטיה הייצוגית".

שראל התייחס במכתבו לאפשרות שהכלכלה הישראלית תיפגע בגלל הרפורמה וכותב: "ההשפעות הכלכליות הצפויות של הרפורמה המוצעת, או בתקווה רפורמה מתוקנת, משניות בעיני בהשוואה להשפעות הישירות של הרפורמה על שיטת המשטר - ונגזרות מהן. אם הרפורמה תסלול את הדרך לפגיעה קשה בדמוקרטיה הליברלית, תהיה בטווח הבינוני גם פגיעה קשה בכלכלה".

ארה''ב הרפורמה המשפטית קהלת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד