כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קוראים לעזרת ישראל

שגרירות אוקראינה: הקהילה היהודית באודסה ממשיכה לספוג מכות משמעותיות

אוקראינה קוראת לישראל לסייע ליהודי אודסה לאחר תקיפות רוסיות בעיר. שגרירות אוקראינה בישראל פרסמה כי הקהילה היהודית הושפעה באופן משמעותי מהתקיפות, שאחת מהן פגעה במשרדים של אגודה יהודית גדולה

בית כנסת באודסה
בית כנסת באודסה צילום: אדריכל אסף שאול

שגרירות אוקראינה בישראל קראה לממשלה להעניק סיוע לקהילה היהודית של אודסה, כשהעיר מתמודדת עם התקפות רוסיות. רוסיה תוקפת את אודסה והסביבה מאז פרשה מוסקבה מהסכם התבואה בחודש שעבר שאפשר את המשך יצוא התבואה של קייב דרך הים השחור למרות המלחמה.

השגירות פרסמה הצהרה: "הקהילה היהודית באודסה ממשיכה לספוג מכות משמעותיות ממתקפות הרוסים - איפה הדאגה של ממשלת ישראל לקהילות שלה? כמו כל אזרחי העיר, גם הקהילה היהודית סובלת רבות מהפגיעות החוזרות ונשנות והתשתיות שלה ניזוקות. ראשי הקהילה ממשיכים להוביל אותה באומץ רב בתקופה קשה זאת, מתוך ידיעה שהחינוך של ילדיהם והקניית ערכי הקהילה לא יכולים להיפגע בעקבות המצב".

בשבוע שעבר נגרם נזק למשרדי אגודת הלל הדואגת לסטודנטים יהודים ברחבי העולם. כפי שדיווחנו מטח טילים רוסי גרם נזק משמעותי למשרדי אגודת הסטודנטים היהודית "הלל אינטרנשיונל" באודסה אוקראינה. זאת הפעם השנייה שבניין האגודה באוקראינה ניזוק מאש רוסית מאז תחילת המלחמה בשנה שעברה. הסניף של האגודה בעיר חרקוב נהרס בהפגזה רוסית בשנה שעברה.

עד המלחמה הייתה חרקוב ביתם של קהילה יהודית גדולה יחסית שמנתה כ-45,000 איש ואישה. לפני שכוחות רוסים פלשו לאוקראינה ב-24 בפברואר 2022, סניף הלל פעל בחרקוב, אבל הפצצות רוסיות בשנה שעברה הרסו את הבניין שבו היה מטה אגודת הסטודנטים של הלל, והבניין נהרס כליל.

האגודה פועלת בקמפוסים במכללות ותומכת בקהילות יהודיות ובסטודנטים במקומות שונים בעולם, כולל אוקראינה, האגודה דיווחה על הנזק ברשתות החברתיות. מסתבר כי טיל הרס את הדלת ואת חלונות המשרד וכי התקרה קרסה, אך איש לא היה בבניין באותה עת.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אודסה שגריר אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד