ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
הסלמה במפרץ הפרסי

ארה"ב שוקלת לשים חיילים על ספינות מסחריות בגלל החשש מאיראן

ארה"ב שוקלת לשים חיילים חמושים בכבדות על ספינות מסחריות במיצר הורמוז בשל פרובוקציות של איראן. המהלך עשוי להרתיע את איראן אך גם להסלים עוד יותר את המתיחות במזרח התיכון, כאשר הפנטגון מנסה להתמקד ברוסיה ובסין

ארה"ב שוקלת לשים חיילים על ספינות מסחריות בגלל החשש מאיראן
אילוסטרציה צילום: unsplash

צבא ארה"ב שוקל להציב חיילים חמושים בכבדות על ספינות מסחריות הנוסעות דרך מיצר הורמוז, פעולה חסרת תקדים שמטרתה למנוע מאיראן לתפוס ולהטריד כלי שיט אזרחיים, כך אמרו גורמים אמריקאים לסוכנות הידיעות AP.

מאז 2019, איראן חטפה שורה של ספינות במיצר, בפתחו הצר של המפרץ הפרסי, כחלק ממאמציה ללחוץ על המערב בנוגע למשא ומתן בנוגע להסכם הגרעין עם מעצמות העולם. הצבת חיילים אמריקאים על ספינות מסחריות עלולה להרתיע את איראן מלתפוס כלי שיט - או לגרום להסלמה של המתיחות.

המהלך המתוכנן יביא מחויבות יוצאת דופן במזרח התיכון מצד כוחות ארה"ב כאשר הפנטגון מנסה להתמקד ברוסיה ובסין. גורמים רשמיים נתנו מעט פרטים על התוכנית, הדיווח מגיע על רקע הגעתם של אלפי חיילים על שתי ספינות תקיפה אמריקאיות למפרץ הפרסי. אותם חיילים יכולים לספק את ההגנה לכל משימת שמירה במיצר שדרכו עוברים 20% מהנפט הגולמי בעולם.

חמישה פקידים אמריקאים, שדיברו בעילום שם הדגישו כי לא התקבלה החלטה סופית וכי הדיונים נמשכים בין גורמי צבא ארה"ב לבין בעלות בריתה הערביות של המפרץ של אמריקה באזור.

גורמים רשמיים אמרו כי החיילים של חיל הים יספקו את האבטחה רק לפי בקשת הספינות המעורבות. פקיד אחד תיאר את התהליך כמורכב, ואמר שכל הצבת חיילים תדרוש אישור של המדינה תחת דגל הספינה והמדינה שבה הבעלים רשום. עד כה, זה עדיין לא קרה וייתכן שזה לא יהיה בקרוב, אמר הפקיד.

איראן ארה''ב ספינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד