ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
עורר את חשדם

פיגוע בתל אביב: מחבל פתח בירי לעבר סיירים ורצח את אחד מהם

מחבל תושב ג'נין ביצע ירי לעבר סיירי ביטחון עירוני בתל אביב ורצח את אחד מהם | חברו השיב באש וחיסל את המחבל | מחקירה ראשונית עולה כי המחבל עורר את חשדם של הסיירים - שביקשו לבדוק אותו, אז פתח לעברם בירי | ראש הממשלה נתניהו שיבח: "סיכלו פיגוע חמור בהרבה"

פיגוע בתל אביב: מחבל פתח בירי לעבר סיירים ורצח את אחד מהם
זירת הפיגוע צילום: תיעוד מבצעי מד"א

סייר של עיריית תל אביב נרצח בפיגוע ירי שאירע זמן קצר לפני צאת השבת בשכונת נחלת בנימין בתל אביב. המחבל, תושב ג'נין, פתח באש לעבר שני סיירים. הסייר השני הצליח לחסל את המחבל. במערכת הביטחון בודקים האם המחבל תכנן להגיע לרחוב קפלן ולבצע פיגוע במחאה נגד הרפורמה המשפטית.

הסייר שנרצח, חן אמיר הי"ד בשנות ה-40 לחייו, פונה כשמצבו מוגדר אנוש לבית החולים איכילוב בעיר, שם הרופאים נאבקו על חייו, אך לדאבון לב המאמצים לא צלחו וכעבור שעות נקבע מותו. "חן נהרג בעת שמנע בגופו פיגוע גדול והציל במותו חיים רבים", אמרו בבית החולים.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי פקחי עיריית תל אביב הבחינו בצעיר אשר עורר את חשדם וביקשו לבדוק אותו. בשלב זה פתח החשוד בירי לעבר הפקח. פקח נוסף הגיב בנחישות והצליח לנטרל את המחבל. כוחות גדולים של המשטרה נמצאים במקום ומטפלים בזירה. "מבקשים מהאזרחים לגלות ערנות ולדווח למשטרה על כל דבר חשוד", מסרה המשטרה.

לפי השב"כ, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב הוא כאמל אבו בכר, בן 22, פלסטיני תושב רומאנה, אשר התנהל כמבוקש במ.פ ג'נין בחצי שנה האחרונה והיה מזוהה עם הג׳יהאד איסלאמי.

חובש רפואת חירום במד"א שי בכר ושמעון פנחס סיפרו: "ראינו המולה רבה, גבר כבן 40 שכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעות חודרות בגופו. תוך כדי פעולות החייאה העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש."

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי הגיע לזירת הפיגוע בנחלת בנימין שם קיבל סקירה מסממ"ז תל אביב תנ"צ דוד פילו אודות האירוע. בנוסף תאר הפקח העירוני שנטרל את המפגע אודות השתלשלות הפיגוע.

רנ"צ יעקב שבתאי שיבח את הפעולה המהירה של צמד הפקחים ואמר: "אין ספק שהפעולה המהירה והמקצועית שלכם הצילה חיים, מרחק מטרים ספורים מאיתנו ניתן לראות את בתי הקפה הומי האדם ולהבין את גודל האסון שנמנע, זה בזכות העירנות והחתירה למגע שלכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "משבח את אנשי הסיירת לביטחון עירוני של עיריית תל אביב על ערנותם וחתירתם למגע, שבכך סיכלו פיגוע חמור בהרבה. כוחות הביטחון שלנו יגיעו חשבון עם כל מבקשי נפשנו".

 

פיגוע ירי תל אביב חן אמיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד