ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הכרת הטוב

צפו: על מה שוחחו הגרב"ד והגר"ד בנופש בצפון

ראש הישיבה רבי דב לנדו השוהה במנוחה בימים האחרונים ביישוב 'אור הגנוז' יחד עם בני המשפחה, הגיע לביקור ביום שלישי בערב אצל ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי השוהה עם בני המשפחה ביישוב עלמה. זקני הדור שוחחו והעלו זכרונות מלפני 80 שנה בלומדם יחד בישיבת פוניבז'. 'בחדרי חרדים' עם השיחה המלאה

צפו: על מה שוחחו הגרב"ד והגר"ד בנופש בצפון
הגר"ד לנדו בביקור אצל הגרב"ד פוברסקי צילום: באדיבות המצלם

ראש הישיבה הגר"ד לנדו הגיע בשבוע שעבר לביקור מיוחד במעון הנופש של ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי השוהה למנוחה עם בני משפחתו במתחם מיוחד במושב עלמה בצפון הארץ.

הגר"ד ששהה אף הוא למנוחה במושב אור הגנוז שמע על שהותו של ראש הישיבה בצפון והביע את רצונו לבקרו, את רצונו נימק בעובדה היסטורית וכך סיפר, אני למדתי עם ראש הישיבה בישיבת פוניבז' רבות למדתי ממנו ומדרכיו אבל יש דבר אחד שאני ממש מחויב לו בהכרת הטוב, בהיות ומקום מגורי הורי היה בעיר רחובות הרי שבבין הזמנים הייתי שב לרחובות של הימים ההם ואך בקושי היה לי עם מי ללמוד ולשוחח בלימוד ברחובות, פעם אחת שחתי צערי לראש ישיבה ר' בערל והוא ברוחב לבו הגיע מאז בכל בין הזמנים לבקרני וללמוד עמי.

לא קלה הייתה הנסיעה מבני ברק לרחובות, היה צריך לנסוע לתל אביב ומשם באוטובוס מאסף שסבב ביישובי השפלה עד לרחובות, לא פעם ולא פעמיים עשה ראש הישיבה את הדרך המייגעת, וכעת לאחר שבעים שנה יש לי אפשרות לטרוח לבקרו.

ואכן הגר"ד לנדו הגע לביקור מיוחד אצל ראש הישיבה, עם כניסתו הזכיר הגר"ד לראש הישיבה על הביקורים של אותם הימים ברחובות וראש הישיבה אמר מיד:"נו בוודאי בחנות מולדת, והסביר לנוכחים - לרבי טוביה יוסף, אביו של רבי דוב היתה חנות מכשירי כתיבה בשם מולדת, נראה לכם זה היה חנות רגילה? בית מדרש זה היה, הוא היה יושב עם גמרא ולומד ומידי פעם היה מוכר איזה עיפרון.. בימי בין הזמנים היה יושב ולומד שם עם בנו רבי דוב ואני הייתי מצטרף ללימודם". 

צפו בתיעוד 

הרב ברוך דב פוברסקי הרב דב לנדו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד