י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הליכוד נותר מאחור

סקר מנדטים חדש: מה יקרה אם תוקם מפלגה של ראשי המחאה?

ברקע המשך מחאת השמאל כנגד כוונת הקואליציה לחוקק את שאר סעיפי הרפורמה המשפטית, סקר חדש מציג את נתוני המנדטים בהנחה שתוקם מפלגה שתכיל את ראשי המחאה נגד הרפורמה | מרצ והעבודה יישארו מתחת אחוז החסימה. יחד איתן יחלשו גם גנץ, לפיד וליברמן

סקר מנדטים חדש: מה יקרה אם תוקם מפלגה של ראשי המחאה?
מחאה באיילון נגד הרפורמה צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

סקר חדש שערך ערוץ 12 בדק אפשרות של הצטרפות ראשי המחאה לזירה הפוליטית. לפי הסקר, מפלגה שתכיל את ראשי המחאה תשיג עשרה מנדטים. אם אכן תוקם כזו, המחנה הממלכתי של גנץ נחלשת ל-26 מנדטים - ותשתווה לליכוד.

לפי תרחיש זה יש עתיד של לפיד תיחלש בשלושה מנדטים ל-17, וישראל ביתנו תיחלש אף היא - במנדט. אם אכן תוקם מפלגה כזו, מרצ ומפלגת העבודה יישארו מתחת אחוז החסימה. במפלגת הגושים, 68 יהיו לאופוזיציה כולל המפלגות הערביות, ו-52 לקואליציה.

במצב המפלגות הקיים, הראה סקר "פגוש את העיתונות" כי המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ מובילה עם 28 מנדטים מול 26 של הליכוד בראשות בנימין נתניהו. יש עתיד מקבלת 20 מנדטים, ש"ס, 10 מנדטים, והציונות הדתית 9. מרצ עם 4 מנדטים - והעבודה לא עוברת את אחוז החסימה. האופוזיציה מקבלת 68 מנדטים יחד עם המפלגות הערביות, והקואליציה הנוכחית מקבלת 52.

הסקר בדק אף אפשרות של פיצול בין "עוצמה יהודית" של בן גביר ל"הציונות הדתית" של סמוטריץ'. לפי הסקר, מפלגת עוצמה יהודית מובילה עם 6 מנדטים, ואילו הציונות הדתית עם 4.

סקר הרפורמה המשפטית מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד