כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מות הפלסטיני בבנימין

בן גביר מגבה את החשודים: "מי שמגן על עצמו מאבנים - צריך לקבל צל"ש"

השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר קרא להעניק צל"ש לשני החשודים בגרימת מותו של הצעיר הפלסטיני וקרא למפקד המחוז לחקור את המעורבים הערבים | עורך דינו של החשוד בירי שנעצר, מסר: "יש לו פשוט חור במצח. מאות פורעים ביצעו לינץ' ואין אפילו עצור או נחקר אחד"

בן גביר מגבה את החשודים: "מי שמגן על עצמו מאבנים - צריך לקבל צל"ש"
אלישע ירד מובא להארכת מעצר צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במשטרה עדיין חוקרים התקרית האלימה בליל שבת בבנימין, במהלכה נהרג צעיר פלסטיני כתוצאה מירי שביצע מתנחל. הלילה הובאו להארכת מעצרם שני החשודים המרכזיים, אחד מהם איש עוצמה יהודית ודוברה לשעבר של ח"כ לימור סון הר-מלך.

הבוקר, אחרי שעות ארוכות של שתיקה, בחר השר לביטחון לאומי לגבות את החשודים ואף קרא להעניק להם צל"ש, לאחר שלגרסתו הגנו על עצמם מפני הפלסטינים. "המדיניות שלי ברורה", אמר בן גביר. "מי שמגן על עצמו מזריקת אבנים צריך לקבל צל"ש".

"אני מצפה ממפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי לקדם את החקירה במהירות ולבצע חקירה מקיפה גם של כל הפורעים הערבים שזרקו אבנים וניסו לרצוח יהודים", הוסיף השר בן גביר.

דובר הח"כית לשעבר: אלו המתנחלים החשודים במות הצעיר הפלסטיני

פלסטיני נהרג בעימותים עם מתנחלים. אחד החשודים: עוזר ח"כ לשעבר

הלילה הותר לפרסום כי אלישע ירד ויחיאל אינדור הם שני המתנחלים החשודים שנעצרו בעקבות העימות האלים שפרץ בליל שבת בבנימין, במהלכו נורה למוות קוסאי מעטאן  בן ה-19. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם בחמישה ימים. אינדור נפצע באורח קשה במהלך העימותים ולטענת המתנחלים ביצע ירי כהגנה עצמית.

הפציעות שנגרמו לחשוד בירי

ירד, לשעבר דובר חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, מוכר בקרב המתנחלים ונערי הגבעות. הוא משמש בין היתר כדובר המאבקים שמנהלים המתיישבים ביהודה ושומרון.

עו"ד נתי רום שמייצג מטעם ארגון חוננו את החשוד שנפצע בראשו עדכן על מצבו הרפואי: "הפצוע נמצא בטיפול נמרץ והוא עבר ניתוח מוח דחוף. יש לו פשוט חור במצח וקשה מאוד לראות את המראות האלה, ולראות אדם כזה חשוד ברצח. אנחנו יוצאים עכשיו מדיון בבית המשפט השלום שבו התברר שמתוך מאות פורעים שזרקו אבנים, ירו זיקוקים באופן ישיר לעבר יהודים וביצעו לינץ ופצעו את חלקם - אין אפילו לא עצור אחד או נחקר אחד."

עימותים אלימים נער פלסטיני מתנחלים איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד