כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סכנת דליקה ברכבי יונדאי וקיה

בעלי יונדאי או קיה? בארה"ב מבקשים שתחנו בחוץ

מפרסומי יונדאי-קיה עולה, כי קיים רכיב אלקטרוני במשאבת השמן של הרכבים אשר עלול להתחמם יתר על המידה ולגרום לרכב לעלות באש. היצרניות מבקשות שלא לחנות בתוך החניה המקורה בביתם מחשש לשריפה

בעלי יונדאי או קיה? בארה"ב מבקשים שתחנו בחוץ
יונדאי פאליסייד עם 7 או 8 מושבים צילום: יונדאי

יונדאי וקיה מבקשות מכ-90 אלף בעלי מכוניות מדגמים שונים של היצרניות שלא לחנות בתוך החניה המקורה בביתם מחשש לשריפה. לפי הפרסומים בארצות הברית ובקנדה, מדובר בדגמי יונדאי אלנטרה, סונטה, טוסון ויונדאי קונה מודל 2023 וגם ביונדאי פאליסייד, רכב הכביש שטח הגדול של היצרנית הקוריאנית.

בנוסף למכוניות של יונדאי, גם מכוניות קיה מדגמי: סול, ספורטאז' וסלטוס מעורבות בריקול ולכן בעליהן מתבקשים לא לחנות בתוך או בסמוך למבנים מקורים.

על פי ההסבר שסיפקה יונדאי-קיה, במכוניות הללו קיימת בעיה במערכת ה"עצור וסע", אותה מערכת שתפקידה הוא להפסיק את פעולת המנוע כאשר המכונית נמצאת בעצירה כדי לחסוך בדלק. במכוניות האמורות, כך עולה מפרסומי יונדאי-קיה, קיים רכיב אלקטרוני במשאבת השמן של הרכבים אשר עלול להתחמם יתר על המידה ולגרום לרכב לעלות באש.

לפי יונדאי, היצרנית איתרה ארבעה מקרים שבהם הרכיב התחמם ולפי קיה, במכוניות שלה אותרו שישה מקרים כאלה. יונדאי וקיה ממליצות לנהגים לשמו על עירנות ולשים לב למקרים בהם מורגש ריח שרוף או שנורות אזהרה מופיעות בלוח המחוונים. בנוסף מתבקשים הנהגים גם לשים לב למקרים בהם נראה עשן בוקע מתחתית הרכב.

 

 

 

קיה יונדאי ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד