כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פוטין לא הוזמן

יפן מגנה את האיומים הגרעיניים מצד רוסיה

ביום השנה להטלת פצצת אטום על הירושימה, יפן מגנה את האיומים הגרעיניים של רוסיה. כ-140,000 בני אדם מתו בהירושימה ב-6 באוגוסט 1945, ועוד 74,000 שלושה ימים לאחר מכן בנגסאקי, כאשר ארצות הברית הטילה שתי פצצות אטום על שתי הערים בתום מלחמת העולם השנייה

יפן מגנה את האיומים הגרעיניים מצד רוסיה
אילוסטרציה צילום: ארכיון

לרגל ציון 78 שנה להטלת פצצת אטום על הירושימה, גינה ראש ממשלת יפן, פומיו קישידה, את האיום של רוסיה להשתמש בנשק גרעיני.

כ-140,000 בני אדם מתו בהירושימה ב-6 באוגוסט 1945, ועוד 74,000 שלושה ימים לאחר מכן בנגסאקי, כאשר ארצות הברית הטילה שתי פצצות אטום על שתי הערים בתום מלחמת העולם השנייה.

"ההרס שנגרם על ידי נשק גרעיני בהירושימה ובנגסאקי לעולם לא ישוקם", אמר קישידה במהלך טקס בהירושימה.

ראש הממשלה, שמשפחתו באה מהירושימה, הדגיש כי "יפן, המדינה היחידה שסבלה מהפצצת אטום במהלך המלחמה, יפן תמשיך במאמציה למען עולם ללא נשק גרעיני, הדרך לעבר מטרה זו הולכת ונעשית קשה יותר בגלל המחלוקות הגוברת בתוך הקהילה הבינלאומית על פירוק נשק גרעיני והאיום הגרעיני הרוסי", אמר. "לאור המצב הזה, חשוב מאוד לתת דחיפה בינלאומית להשגת עולם נקי מנשק גרעיני", הדגיש.

דבריו של קישידה הגיעו לאחר עמדה דומה של מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, שפרסם הצהרה ביום השנה להפצצה, שבה גינה "כמה מדינות שמנופפות שוב בפזיזות באיום הגרעיני, ומאיימות להשתמש במכשיר ההשמדה הזה".

גוטרש הדגיש כי "מול האיומים הללו, הקהילה הבינלאומית חייבת לדבר בקול אחד. כל שימוש בנשק גרעיני אינו מתקבל על הדעת".

במהלך הטקס אלפי משתתפים בהם ניצולים, משפחות וקרובי משפחה של הקורבנות ומכובדים זרים שהגיעו מ-111 מדינות, התפללו עבור ההרוגים והפצועים כתוצאה מההפצצה וקראו לשלום בעולם. זו השנה השנייה ברציפות שיפן לא הזמינה את פוטין או כל נציג אחר של רוסיה או בלארוס להשתתף בטקס עקב פלישת רוסיה לאוקראינה.

אנטוניו גוטרש מלחמת העולם השניה נשק גרעיני יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד