כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"העצבנות שלהם גוברת"

סאנדיי טיימס: משמרות המהפכה הפכו לאיום הגדול ביותר על בריטניה

העיתון "סאנדיי טיימס" הלונדוני דיווח כי שרת הפנים הבריטית סבורה כי משמרות המהפכה הם האיום הגדול ביותר על הביטחון הלאומי הבריטי, בעקבות עדויות חדשות להשפעת משמרות המהפכה במדינה

סאנדיי טיימס: משמרות המהפכה הפכו לאיום הגדול ביותר על בריטניה
שוטרים בריטיים. אילוסטרציה צילום: unsplash

העיתון "סאנדיי טיימס" הלונדוני דיווח כי שרת הפנים הבריטית סואלה ברוורמן סבורה כי משמרות המהפכה הם האיום הגדול ביותר על הביטחון הלאומי הבריטי, בעקבות עדויות חדשות להשפעת משמרות המהפכה במדינה.

עוד הוסיף העיתון הלונדוני כי שרת הפנים הבריטית מודאגת מכך שמשמרות המהפכה תגביר את פעילותה על אדמת בריטניה.

על פי הדיווח, ברוורמן מודאגת גם מדיווחים מודיעיניים לפיהם מרגלים איראנים מנסים לגייס חברי כנופיות פשע מאורגנות כדי לפגוע במתנגדי המשטר.

מקור המקורב לשרת הפנים אמר, כי האיומים מצד הרפובליקה האסלאמית מדאיגים את הרשויות הבריטיות יותר מבעבר.

"זו בעיה גדולה מכיוון שהם הפכו הרבה יותר תוקפניים והרצון שלהם לפגוע באופוזיציה בחו"ל גובר", אמר. "הם מאוד נגד כל מי שמאתגר את המשטר שלהם, העצבנות שלהם גוברת".

לפי העיתון, שירות הביון הבריטי MI5 הזהיר בשנה שעברה שהרפובליקה האסלאמית הייתה מעורבת ב-10 מזימות רצח וחטיפה בבריטניה. כמו כן, המשטרה הבריטית הודיעה בפברואר השנה כי מספר המקרים הללו גדל ל-15.

בשנה שעברה, לאחר איומי טרור, ערוץ הטלוויזיה האופוזיציוני למשטר 'איראן אינטרנשיונל' נאלץ להעביר את שידור ערוץ הטלוויזיה שלה מהמשרדים בלונדון לוושינגטון.

ה"סאנדיי טיימס" מציין כי קיימות בקשות להגדיר את משמרות המהפכה כארגון טרור זר בבריטניה, אך לבקשות אלו התנגדו עד כה משרד החוץ הבריטי מכיוון שלונדון חוששת שמהלך כזה יגרום נזק קבוע ליחסים הדיפלומטיים בין טהראן ללונדון.

 

איראן לונדון בריטניה משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד