כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"הפרה של החוזה הבסיסי"

אנשי רפואה מאיימים: "במצב של משבר חוקתי לא נתייצב לעבודה"

צוותי רפואה מאיימים כי במצב של משבר חוקתי לא יתייצבו לעבודה. "אנו עומדים בפני אפשרות ריאלית שראש הממשלה ושריו לא יצייתו לחוק ולפסיקתו של בית המשפט העליון", מסרו

אנשי רפואה מאיימים: "במצב של משבר חוקתי לא נתייצב לעבודה"
מחאת קפלן בת"א צילום: איתן סלונים

ארגון "החלוקים הלבנים" הודיע כי ישנה אפשרות ריאלית שראש הממשלה ושריו לא יצייתו לחוק ולפסיקתו של בית המשפט העליון. "זהו משבר חוקתי".

מטעם הארגון נמסר: "במדינת ישראל כל אדם חייב לציית לפסיקתו של בית המשפט, מאחר ורק הוא הגורם המוסמך לקבוע באופן סופי את המצב המשפטי. אף אדם אינו מעל החוק. ממשלה שאיננה מצייתת לחוק ולביהמ"ש העליון מפרה את החוזה הבסיסי בינה לבין האזרחים.

לפיכך, ברור שאם ראש הממשלה ושריו לא יקיימו את פסיקתו של ביהמ"ש במכוון, או ייתנו לעובדי הציבור הוראות הסותרות את הפסיקה, אזי הם מובילים ממשלה עבריינית ודיקטטורית אשר איבדה את הלגיטימיות שלה, ואין לציית לה. לפי הצהרות ראש הממשלה ושריו, הם מתכוונים להפר את החוק".

עוד אמרו: "אנו מצהירים, כי במצב זה של משבר חוקתי, ניאלץ לא להתייצב לעבודה עד אשר הממשלה תחזור לכבד את פסיקות בית המשפט העליון. האחריות על השיבושים במערכת הבריאות תוטל כולה על ראש הממשלה ושריו שהובילו לכך. אנו קוראים להסתדרות הרפואית ולהסתדרות הכללית, ולכל האזרחים, הגופים והחברות הנאמנים לחוק, להצהיר מראש, כי במקרה של משבר חוקתי, המשק יושבת עד אשר ראש הממשלה ושריו יחזרו לציית לחוק".

הרפורמה המשפטית רפואה בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד