כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בגיל שלוש

פעוט חרדי אותר ברכב בחנייה ופונה במצב קשה

פעוט חרדי בן 3 נכנס לרכב בחניית הבית במודיעין עילית ושהה בו זמן ממושך. הוא פונה לשערי צדק במצב קשה מעורפל הכרה עם סימני מכת חום

פעוט חרדי אותר ברכב בחנייה ופונה במצב קשה
ניידת טיפול נמרץ. אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

פעוט חרדי שככה"נ נכנס לרכב בחניית הבית ושהה בו זמן ממושך במודיעין עילית, אושפז במצב קשה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבי"ח שערי צדק במצב קשה מעורפל הכרה עם סימני מכת חום.

חובש בכיר במד"א, דוד נויגרשל ופראמדיקית מד"א, שיר חבר סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו פעוט כבן 3 שחולץ מהרכב כשהוא מעורפל הכרה לאחר ששהה ברכב הסגור. הוא היה חם מאוד למגע ומיד פעלנו לקירור הגוף ולייצב את מצבו. ופינינו אותו בליווי בני משפחה כשהוא במצב קשה ויציב תוך המשך קירור הגוף."

במד"א שבים ומזכירים כי אין להשאיר את הרכב פתוח בחניית הבית במיוחד כשיש ילדים קטנים שעלולים להכנס לרכב מבלי ידיעת ההורים.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים בעשור האחרון (2013-2023) מתו 41 ילדים כתוצאה משכחה והילכדות ברכב. מתוכם 2 פעוטות מתו מתחילת הקיץ.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אומרת כי "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעת הילכדות ילדים ברכב. ילדים סקרנים ובשעת משחק הם עלולים להכנס ולהנעל ברכב חונה. בקיץ הישראלי הטמפרטורה ברכב סגור יכולה להגיע ל-70 מעלות, ועבור פעוטות וילדים גם זמן לא ממושך ברכב סגור עלול להסתיים באסון. אני קוראת להורים - אל תגידו לי זה לא יקרה. כדי למנוע הילכדות ילדים ברכב חונה, מקפידים לנעול את הרכב בחנייה ומרחיקים את המפתחות מהישג ידם של ילדים, גם בזמן ההתארגנות לנסיעה או יציאה מהרכב ודואגים להרחיק את הילדים מסביבת רכבים בשעת משחק".

מודיעין עילית מד"א מודיעית עילית בית חולים שערי צדק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד