כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נערכים לאומן

השר הישראלי סייר בשדה התעופה בקישינב ונפגש עם ראשי מערך הגבולות עם אוקראינה

שר ירושלים ומסורת ישראל, מלווה ברבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן ויו"ר מזכירות חסידי ברסלב, הגיע לביקור עבודה במולדובה לדון בהיערכות למעבר אלפי חסידי ברסלב בדרכם לתפילות ראש השנה באומן • מחר: השר פרוש יצטרף לפגישותיו של שר החוץ אלי כהן עם ראשי המדינה שם, עמם ידון על הקלת המעברים לאלפי חסידי ברסלב בדרכם לאומן

השר הישראלי סייר בשדה התעופה בקישינב ונפגש עם ראשי מערך הגבולות עם אוקראינה
השר פרוש במולדובה צילום: באדיבות המצלם

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, החל היום ביקור עבודה במולדובה בכדי לדון בהיערכות למעבר אלפי חסידי ברסלב בדרכם לקיים את תפילות ראש השנה בציון הקדוש של רבי נחמן מברסלב זיע"א בעיר אומן שבאוקראינה.

השר פרוש סייר יחד עם רבה של מולדובה, הרב פנחס זלצמן ויו"ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה, בשדה התעופה בקישינב וסקרו את האפשרויות להגדלת הקיבולת וכוח האדם בכדי לאפשר מעברם של עוד אלפי חסידים דרך מולדובה.

המשלחת בראשות השר פרוש נפגשה עם בכירי מערך הגבולות עם אוקראינה ומנהלי שדה התעופה בקישינב, בכדי להציג פתרונות שיאפשרו הקלה על נסיעתם של החסידים משדה התעופה לגבול בדרך לאומן והנסיעה חזרה מהגבול לשדה התעופה, תוך מניעת תקלות וחיכוכים שנובעים מחוסר היערכות מתאימה.

בפגישה עלו שורה של הצעות לייעול מערך הסעת ההמונים וניהול הקהל במקום. הנציגים מהרשויות במולדובה הביעו בפגישה את רצונם בשיתוף הפעולה עם ישראל וכי הם מקבלים בברכה את חסידי ברסלב הנוסעים דרך המדינה לאומן. סוכם על בחינת מכלול האפשרויות והמשך קשר שוטף בנושא.

מחר יצטרף השר פרוש לפגישותיו של שר החוץ אלי כהן עם נשיאת מולדובה, ראש הממשלה, שר החוץ, ובכירים אחרים, עמם ידונו בין היתר על הקלת המעברים לאלפי חסידי ברסלב בדרכם לאומן ואף יציגו בפני ראשי השלטונות במולדובה את התוכנית שהחל לגבש בנושא יחד עם יו"ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה.

על פי הערכות צפויים עשרות אלפים מהחסידים הנוסעים לאומן לעבור השנה דרך שדה התעופה בקישינב ועל כן ההיערכות המרכזית היא בגזרת מולדובה. במקביל, נמשכים המגעים מול יתר המדיניות הגבולות את אוקראינה, משם צפויים להגיע אלפים רבים נוספים.

יש לציין כי במקביל לעבודה במדינות הגבולות, יש מאמץ דיפלומטי משמעותי בהובלת משרד החוץ מול הרשויות בקייב, בכדי להסדיר את מעברי הגבולות בצד האוקראיני ואת נסיעתם הבטוחה של החסידים מהגבול לעיר אומן למרות מצב המלחמה במדינה.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "מפגישותנו עם הגורמים הרלוונטיים בשטח אנחנו מגלים נכונות לעבוד בשיתוף פעולה ולגבש יחד מתווה יעיל וישים להקלה על מסעם של חסידי ברסלב בדרך לציון הקדוש בראש השנה. אני מודה לשר החוץ אלי כהן שראה לנכון להקדיש מאמצים לסייע בנושא ומוביל עם אנשי המקצוע במשרד החוץ שינוי בגישה למסורת חסידות ברסלב לשהות באומן בראש השנה".

רבה של מולדובה, הרב פנחס זלצמן: "הצפי השנה הוא שרוב המתפללים שיבואו לאומן, יעברו דרך מולדובה. שיתוף הפעולה והסנכרון בין כל הגורמים הינו קריטי כדי להבטיח שמעבר החסידים יעבור ללא תקלות. מעורבותו של השר הרב פרוש והרב נחמן בנשעיה תורמת באופן משמעותי לחיבור כל הגורמים וקידום מהיר של פתרון לכל האתגרים בשטח".

יו"ר מזכירות חסידי ברסלב, נחמן בנשעיה: "אנו מגבשים יחד עם אנשי המקצוע פתרונות להקל על הגעתם של רבבות החסידים לאומן. מולדובה, כמדינת גבול מרכזית עם אוקראינה, יכולה לשמש כמעבר מרכזי לאלפים ואנו מתכוונים לעבוד בשיתוף עם הרשויות להסדיר את דרכי הנסיעה משדה התעופה לגבול וחזרה".

אומן מולדובה הרב פנחס זלצמן מאיר פרוש מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד