כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ראש הממשלה הוזעק

חשיפה מדאיגה: סין פרצה לרשתות הגנה רגישות של יפן

סין פרצה לרשתות ההגנה הרגישות של יפן, כך אומרים גורמים רשמיים. טוקיו חיזקה את ההגנה שלה לאחר פרצת אבטחת סייבר גדולה, אך נותרו פערים שעלולים להאט את שיתוף המידע עם הפנטגון

חשיפה מדאיגה: סין פרצה לרשתות הגנה רגישות של יפן
מתקפת סייבר, אילוסטרציה צילום: freepik

בסתיו 2020, הסוכנות לביטחון לאומי גילתה תגלית מדאיגה: האקרים צבאיים סינים פרצו על רשתות הגנה מסווגות של בעלת בריתה האסטרטגית החשובה ביותר של ארצות הברית במזרח אסיה. מרגלי סייבר מצבא השחרור העממי של סין התערו במערכות המחשב הרגישות ביותר של יפן, כך חשף ה'וושינגטון פוסט'.

על פי הדיווח, להאקרים הייתה גישה עמוקה ומתמשכת ונראה שהם רדפו אחרי כל דבר שהם היו יכולים לשים עליו את ידם - תוכניות, יכולות, הערכות של כמות ציוד צבא, כך לפי שלושה בכירים לשעבר בארה"ב, שהיו בין תריסר פקידים אמריקאים ויפנים בהווה ובעבר, שדיבר בעילום שם בשל רגישות העניין.

"זה היה רע - רע להחריד", נזכר פקיד צבא ארה"ב לשעבר, שעודכן על האירוע, שלא דווח בעבר.

טוקיו נקטה מאז צעדים לחיזוק הרשתות שלה. אבל הם עדיין נחשבים לא בטוחים מספיק מעיניה הסקרניות של סין, מה שעלול לעכב שיתוף מודיעיני גדול יותר בין הפנטגון למשרד ההגנה של יפן.

החדירה ב-2020 הייתה כל כך מטרידה שהגנרל פול נקסון, ראש ה-NSA ופיקוד הסייבר האמריקאי, ומתיו פוטינגר, שהיה אז סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, מיהרו לטוקיו. הם תדרכו את שר הביטחון היפני, שהיה כל כך מודאג עד שהזעיק את ראש הממשלה בעצמו.

האמריקאים אמרו לבכירים היפנים, שסין פרצה את רשתות ההגנה של טוקיו, והפכה אותה לאחת הפריצות המזיקות ביותר בהיסטוריה המודרנית של המדינה ההיא.

הנשיא דאז דונלד טראמפ היה עסוק בהתמודדות עם ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות, ופקידי ממשל התכוננו למעבר הממשל מהמפסיד למנצח. גורמים בכירים בביטחון הלאומי תדרכו את היועץ לביטחון לאומי הנכנס, ג'ייק סאליבן, אך ממשל ביידן הנכנס התמודד עם מערבולת של בעיות - כולל איך להתמודד עם פרצה רוסית גדולה של רשתות סוכנויות אמריקאיות שהתגלתה במהלך ממשל טראמפ - וכמה פקידים אמריקאים קיבלו תחושה שהיפנים פשוט קיוו שהבעיה תיעלם.

בתחילת 2021, ממשל ביידן התאפס סופית, וגורמי אבטחת סייבר והגנה הבינו שהבעיה נמשכת, הסינים עדיין היו ברשתות של טוקיו. מאז, תחת פיקוח אמריקאי, הודיעו היפנים שהם מגבירים את אבטחת הרשת, מגדילים את תקציב אבטחת הסייבר פי עשרה בחמש השנים הבאות ומגדילים את כוח אבטחת הסייבר הצבאי שלהם פי ארבעה ל-4,000 איש.

"אנחנו רואים השקעה ומאמצים אדירים מהיפנים בתחום הזה", אמר גורם הגנה אמריקאי בכיר. אבל יש עוד עבודה לעשות.

 

אבטחת סייבר פריצת סייבר סין ארה''ב יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד