ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
אחרי שהקפיא את תוכנית המיליארדים

שר האוצר: "נפגשתי עם ראש הממשלה והוא תומך בהחלטתי"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס להחלטתו להקפיא למשך חודשיים תוכנית חומש של 2.5 מיליארד שקלים במזרח ירושלים ואמר: "לכסף אין הצדקה מקצועית, פרט לצורך הפוליטי של ראשי הרשויות לפני הבחירות המקומיות". סמוטריץ' חשף: "נפגשתי עם ראש הממשלה בעניין הזה הוא תומך בעמדתי"

שר האוצר: "נפגשתי עם ראש הממשלה והוא תומך בהחלטתי"
נתניהו וסמוטריץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס הבוקר (שלישי) להחלטתו להקפיא למשך חודשיים תוכנית חומש של 2.5 מיליארד שקלים במזרח ירושלים, בהם 200 מיליון שקלים למוסדות השכלה גבוהה שם.

בריאיון לרשת ב' אמר סמוטריץ': "לכסף אין הצדקה מקצועית, פרט לצורך הפוליטי של ראשי הרשויות לפני הבחירות המקומיות".

השר סמוטריץ' ציין כי "כשהייתי שר תחבורה השקעתי יותר מקודמי בחברה הערבית. גם עכשיו אנחנו משקיעים על פי תוכנית החומש, משתדלים להשקיע טוב". לדבריו של שר האוצר, פקידי האוצר התנגדו לו גם בממשלה הקודמת והעבירו את ההחלטה בניגוד לדעתם.

שר האוצר הוסיף כי "הכסף הזה לא יעבור, נקודה". סמוטריץ' חשף ואמר כי נפגש אתמול עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הסביר לו את העניין והוא תומך בהחלטה וקיבל את אישורו.

יצוין כי שר האוצר סמוטריץ' הקפיא את הכספים בשל ההתנגדות להעברת 200 מיליון שקלים למכינה של האוניברסיטה העברית לשילוב ערבים באקדמיה וההשכלה הגבוה.

בפוסט בפייסבוק שפרסם אמש כתב: "אנחנו משקיעים מאות מיליונים במזרח ירושלים בלי לאפשר עידוד אלימות, הסתה וקיצוניות. אני דורש מנגנונים שיטפלו בהקצנה הלאומנית באוניברסיטאות וימנעו אותה".

עוד כתב השר: "אני לא חותמת גומי של אף אחד, ואני לא מתנצל שבאתי לקדם ערכים ומדיניות. לשם כך נבחרתי".

בצלאל סמוטריץ בנימין נתניהו תקציבים מזרח ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד