כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תקרית הירי בפלסטיני

הערר התקבל: דובר הח"כית לשעבר שוחרר ממעצר

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור ארגון חוננו והורה לשחרר למעצר בית את אלישע ירד | פעיל הימין יחיאל אינדור שנפצע קשה יישאר במעצר

הערר התקבל: דובר הח"כית לשעבר שוחרר ממעצר
אלישע ירד בבית המשפט צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בית המשפט הורה היום (שלישי) לשחרר למעצר בית את אלישע ירד, לשעבר דובר חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, שנעצר בעקבות העימות האלים שפרץ בליל שבת בבנימין, במהלכו נורה למוות קוסאי מעטאן, צעיר פלסטיני בן 19.

ירד נעצר יחד עם פעיל הימין ויחיאל אינדור שנפצע באורח קשה במהלך העימותים ולטענת המתנחלים ביצע ירי כהגנה עצמית. במוצאי שבת האריך בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם בחמישה ימים, אך בשל ערעור שהגיש למחוזי שוחרר ירד למעצר בית.

בערר מבקשים עורכי הדין עו"ד אביחי חג'בי ועו"ד נתי רום - שמייצגים את השניים מטעם ארגון חוננו - לקצר את הארכת המעצר זאת לאחר שהובהר כי ירד אינו חשוד כלל בירי, ואילו אינודר הדגיש בחקירתו את הצורך בירי כיוון שהיה בסכנת חיים. גם הבוקר מאושפז אינדור בבית החולים שערי צדק ומתאושש מניתוח ראש שעבר.

בנוגע לירד נכתב בערר כי גם לטענת המשטרה הוא לא עשה כל שימוש בנשק, קל וחומר לא ירה בו. בנוגע לאינדור נכתב, כי הוא מסר גרסה ברורה תוך שהוא מבהיר כי פעל כאשר היה נתון בסכנת חיים מיידית. בערר נטען כי הדברים מקבלים משנה תוקף כשהמשטרה לא כפרה בטענות לפיהן המתיישבים היהודים הותקפו באופן ברוטאלי. עוד נטען כי לא קיימת ולו תשתית מינימאלית ראייתית לביצוע העבירה של רצח בכוונה תחילה או באדישות.

בערר שוללים עורכי הדין גם את הטענה לשיבוש ראיות מצד העצורים. על פי המתואר בערר, כבר כשהגיעו השוטרים אל ירד הוא זה שהפנה אותם למקום הימצאו של האקדח בביתו של אינדור. "התנהלות שכזו מעידה כאלף עדים כי לירד לא היה כל חשש שביצע עבירה כלשהי וכי ניתן ללמוד על שיתוף הפעולה שלו עם המשטרה", נכתב בערר. גם בנוגע לעובדה שהאקדח נלקח מהזירה נטען היה זה מחשש שהוא ייפול בידיהם של הפלסטינים והם יעשו בו שימוש כנגד יהודים.

טענה נוספת שעולה במהלך הערר היא שבית המשפט השלום לא נתן משקל מספק "לחלקם הברוטאלי והאכזרי של הפלסטינים באירוע". לדברי עורכי הדין, נציג המשטרה אישר כי אף אחד מהפלסטינים שהיו באירוע לא נחקר על אף שאין חולק כי תקפו באופן אכזרי את המתיישבים במקום. לדבריהם מדובר באירוע מתמשך כמעט שעתיים בו הותקפו מתיישבים רבים, וכי גם אם אדם קיפד את חייו יש לבחון את האירוע בפרספקטיבה רחבה. לסיום נטען כי בית המשפט לא בחן את החלופות שהוצעו במהלך הדיון ואף לא מצא להניח נקודת ביקורת מצומצמת יותר - דווקא בשל המורכבות הראייתית בתיק.

אלישע ירד ארגון חוננו מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד