י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עלייה מדאיגה

הילד מנדנד לכם? אל תישברו ואל תיכנעו

לאחרונה חלה עלייה בצריכת 'משקאות אנרגיה' המכילים כמות גבוהה של קפאין וסוכר, ובנטייה הולכת וגוברת של ילדים ונוער לצרוך משקאות אלה באופן בלתי מבוקר ובכמויות מוגזמות, בנוסף לצריכת קפאין ממקורות אחרים | במשרד הבריאות מחדדים ומזהירים מפני ההשלכות

הילד מנדנד לכם? אל תישברו ואל תיכנעו
הורים וילדיהם. אילוסטרציה צילום: unsplash

הילד מנדנד לכם לקנות לו משקאות אנרגיה? הורים, כדאי שתדעו אלו לא משקאות תמימים, כדאי שתכירו מה הם מכילים...

במשרד הבריאות מציינים כי הם עדים לעלייה לאחרונה בצריכת 'משקאות אנרגיה' המכילים כמות גבוהה של קפאין וסוכר, ובנטייה הולכת וגוברת של ילדים ונוער לצרוך משקאות אלה באופן בלתי מבוקר ובכמויות מוגזמות, בנוסף לצריכת קפאין ממקורות אחרים.

בכמה ממשקאות האנרגיה הנפוצים ניתן למצוא בפחית בין 80-200 מ"ג קפאין. לשם השוואה בכוס קפה נמס רגילה יש 70 מ"ג ובכוסית אספרסו 80 מ"ג. כלומר פחית משקה אנרגיה עלולה להכיל לעיתים 2-3 כוסות קפה.

ההמלצה היא לא לעבור צריכה של 2.5 מ"ג קפאין לקילוגרם משקל גוף של הילד.

שימו לב לצריכת קפאין של הילדים (שקיים בעוד מקורות כמו למשל שוקולד, קולה, תה) גם במינונים נמוכים יותר ובמיוחד בילדים עד גיל 12.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

צריכת כמויות גבוהות של קפאין עלולה להזיק ולגרום לתופעות לוואי שליליות כמו: חרדה, כאבי ראש ובטן, דופק לב מואץ, נדודי שינה וחוסר יכולת להירדם, עצבנות, איבוד התיאבון, שלשול, סחרחורת, רגזנות, רעד בידיים ועוד. ככל שגוברת צריכת הקפאין מחמירות תופעות אלה והנזקים שהן עשויות לגרום למערכות שונות בגוף.

התגובה לקפאין היא מאוד אישית, אך ישנן קבוצות באוכלוסייה הרגישות לקפאין יותר מאחרים כמו למשל: תינוקות, פעוטות, ילדים, בני נוער, נשים הרות ומניקות, הסובלים מיתר לחץ דם ובעלי גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם ועוד.

גם למבוגרים מומלץ שלא לצרוך כמויות של מעל 200- 300 מ"ג קפאין ליממה, לנשים הרות מומלץ לא לצרוך מעל 150 מ"ג ביממה ולנשים מניקות מומלץ לצמצם ולהימנע מצריכה ככל הניתן, מפני שהקפאין עובר דרך חלב האם ויכול להשפיע על התינוק.

בדקו את הכיתוב על המשקה - על מוצרי מזון ומשקאות המכילים קפאין בכמות של מעל 150 מ"ג/ליטר יופיע הכיתוב: "כמות קפאין גבוהה" ורישום אזהרות והגבלות: "לא מומלץ לנשים בהריון וילדים עד גיל 12".

וכאמור, מה עוד יש במשקה אנרגיה? סוכר. הרבה סוכר.

בפחית משקה אנרגיה ממוצעת יש כשבע (!) כפיות סוכר וכידוע צריכת סוכר בכמות גבוהה גורמת לנזק לשיניים ולצריכה עודפת של קלוריות ריקות.
אז בואו נשמור את האנרגיה למוצרים בריאים יותר.

סוכרת נעורים מחלת סוכרת סוכר הרעלת ילדים אנרגיה משקאות ממותקים משקאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד