כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מחקר חדש מגלה

נשים ששותות שתיה מתוקה אחת ליום נמצאות בסיכון גבוה לסרטן כבד

שתיית פחית שתיה מתוקה אחת בלבד ביום עשויה להעלות את הסיכון לסרטן הכבד ב-85 אחוזים, כך עולה ממחקר חדש. צוות מהרווארד חקר קבוצה של כמעט 100,000 נשים אמריקאיות מעל גיל 20

נשים ששותות שתיה מתוקה אחת ליום נמצאות בסיכון גבוה לסרטן כבד
אילוסטרציה צילום: unsplash

נשים ששותות רק פחית שתיה מתוקה אחת ליום נמצאות בסיכון גבוה בהרבה לפתח סרטן כבד, כך עולה ממחקר חדש. צוות מבית הספר לרפואה של הרווארד בבוסטון עקב אחר קבוצה של כמעט 100,000 נשים אמריקאיות מעל גיל 50 במשך למעלה מ-20 שנה.

נשים ששתו משקאות מוגזים ממותקים אחת או יותר ביום היו בסיכון גבוה ב-85% לחטוף את סרטן הכבד בהשוואה לאלו שצרכו פחות בשבוע.

בנוסף אלו ששתו פחית אחת ביום היו עם 68 אחוזים יותר בסיכון למות ממחלת כבד מאשר אלה ששתו שלושה או פחות בחודש. עם זאת, החוקרים מציינים שהסיכון הכולל למוות עדיין היה נמוך מאוד, כ-150 נשים מתו מהמחלה ב-20 השנים.

ד"ר פאולין אמט, עמיתת מחקר בכירה באוניברסיטת בריסטול בבריטניה, אמרה ל'דיילי מייל': "למרות שהמחקר הזה לא יכול לתת את כל המידע, אנו יודעים ממכלול הוכחות שכדאי לחשוב פעמיים לפני שבוחרים לשתות משקאות ממותקים כל יום,.

משקאות עתירי סוכר הם לרוב עשירים בקלוריות ומעלים את הסיכון להשמנה, שהיא בעצמה גורם סיכון לסרטן ולמחלות כבד.

המחקר עקב אחר 98,786 נשים לאחר גיל המעבר בגילאי 50 עד 79 שנרשמו ל'יוזמת בריאות האישה' מ-1993 עד 1998 ב-40 מרכזים קליניים בארה"ב. הן היו במעקב עד 1 במרץ 2020.

החוקרים הוסיפו כי למרות שהמחקר שלהם לא הצליח לזהות את האופן שבו צריכת משקה ממותק קשורה למחלות כבד, כמה אפשרויות כללו השמנה, עלייה דרמטית ברמת הגלוקוז בדם והצטברות שומן סביב הכבד.

 

 

מחקר כבד שתיה מתוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד